Gå til innhold

Hvor mange her har/eller har tenkt å fullamme i 6 mnd.?

Anbefalte innlegg

Har ei tulle på 3mnd. Hu er veeldig glad i mat, og når kvelden kommer må eg spe på litt med mme. Det er rett og slett tomt. Fortsetter det på same måte, er planen å starte med graut om ein mnd. Skal amme lenge er planen -kjempekos!

Spørsmålet var vel kanskje om fullamming, men eg heiv meg på likevel eg =)

Fortsetter under...

Jeg fullammen til prinsessen var 6 måneder. Da begynte jeg med innføring av grøt og frukt. Nå er hun snart et år og jeg ammer henne fremdeles morgen og kveld. Syntes dette har vært kjempe flott. Syntes det er godt å vite at jeg har gort det jeg kan for å gi henne et best mulig imunforsvar.(ikke kritikk til dere som ikke ammer så lenge altså)

Dessuten er det en kosestund for oss begge. Fin måte og start dagen på.

Når vi har barnevakt til henne får hun mme, så hun er ikke avhengig av meg.

Tenker å amme henne en stund til, om hun fortsatt vil da...

Til anonym.

Vet ikke hvorfor, men det anbefales at man i hvertfall ammer til 4 mnd. Da kan man jo gå over på grøt osv hvis babyen ikke legger på seg tilstrekkelig, eller gi mme i tillegg. Jeg tenkte som børdi. Håpet jeg hadde melk og alt gikk greit slik at jeg kunne fullamme til denne "magiske" grensen. Målet er å klare det frem til seks mndr. Gutten min er stor og trenger mye mat, kontollerer vekta jevnlig på helsestasjonen, men det har gått bra så langt.

Annonse

det står fullammer til 4 mnd om jeg får det til,,, Og ja det er den magiske grensa for meg, fikk ikke til ammingen sist, da jenta mi ikke ville suge, og pumpet meg til hun var 5,5 mn ca, sånn at hun skulle få mm,(fikk mme i tillegg da), pluss at hun begynte med grøt tidlig pga ekstrem gulping..(i samarbeid med helsest)

Så det er det jeg mener med at det ikke kan bestemmes på forhånd, noen unge trenger mer mat ved 3-4 mnd og andre klarer seg med mm..

Pluss at det har også noe med nattesøvn og gjøre , særlig når man har en fra før også som trenger sitt, og man ikke kan sove når man vil, som er enklere med første mann.........

Forresten så har du egentlig ikke noe med hva jeg gjør og ikke gjør da,,, hehehehehehe.............

Gjest SuperGunda

Fullammet til ungen var 5 mnder sist, og kommer ikke akkurat til å sitte å planlegge når jeg skal slutte å fullamme denne gangen heller. Er vel noe man tar som det kommer? For min del haster det ikke, men for meg stiller det seg slik at jeg ikke synes det blir aktuelt å la fullammingen gå på bekostning av hele nattesøvnen - så dersom jenta begynner å våkne hver time på natta for mat, kommer ikke jeg til å være den som følger helsesøsters regler om å fullamme til fylte 6 mnder.

Jeg fullammet begge mine barn i 10 mnd,pga allergi i familien.

Det har gått kjempefint, og begge ungene har vært store og fornøyde på bare mm fram til 11 mnd.

Ga jern i flutende form i tillegg...eldstemann ble ammet i 19 mnd, og hun siste på 11 mnd ammes flittig flere ganger i døgnet ennå.Skikkelig koselig:-)

Hos oss har barna selv fått bestemme hvor lenge de skal ammes.

Så til deg anonym, som roper stakkars babyer, tror jeg nok ikke du er helt oppdatert på hva babyer trenger/vil ha. De er nemelig veldige forskjellige i ønsker og behov, akkurat som oss voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...