Gå til innhold

Hvor mange her har/eller har tenkt å fullamme i 6 mnd.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min babygutt er snart 4 mnd og jeg fullammer... har tenkt å fortsette med det til han er 6mnd viss vi er heldig og det går like greit med amming som nå. Kjempe lettvint nå som det er sommer og ferie ;-)

Jeg startet å gi lillegutt litt grøt da han var 4 mnd. men han vil ikke ha. Så jeg ser for meg at jeg kommer til å fullamme til han er 6 mnd. Hvis ikke helsesøster annbefaler meg noe annet pga. lite vektoppgang da..

Jeg gjorde det, og synes det var fint. Stor og god jente. Innførte grøt, middag og frukt gradvis ved 6 mnd, og da ble puppen mindre og mindre interessant. Nå er hun 8,5 mnd, og har ikke fått pupp de to siste ukene. Hun er rett og slett ikke interessert. Men mamman savner det... :-)

Hei, og grattis med baby!

Jeg ammet gutten min til han var 10 1/2 mnd..da var det han som

ikke ville mer...Det er en mnd siden nå, og nå er juice det beste

han vet, litt deilig å være ferdig med amming, men det var kos også da, så jeg vil anbefale og amme så lenge du føler du orker , eller til hun evt ikke vil mer.Kos deg med babyen din :-)

Annonse

Fullammet til han var 6 mnd, synes det ar utrolig praktisk, og han la godt på seg.. veide 10200g da han var 6 mnd. Nå har vi begynt med hirsegrøt, og tror han var klar for fast føde...han tok skjea med begge hender og stappa den i munnen hehe. Ammer så mye han vil enda, nå er han 6,5 mnd.

Hei! Gutten vår er drøyt fem måneder, og jeg fullammer foreløpig. (Han får flaske med utpumpa MM innimellom, hvis jeg er på trening eller ute en tur). Har også begynt å la ham smake litt vann nå i varmen.

Satser på å kunne fullamme fram til 6 måneders alder så lenge alt går greit, og det ser det jo ut til nå heldigvis.

Syns det har vært veldig greit å fullamme, har vært lettvint og koselig. Er litt mer jobb når vi har økedøgn, men det har ikke vært så ofte at jeg kan klage :-) Er veldig glad for at amminga har gått så greit.

Jeg fullammet til mandag. Da var han 5mnd og 1 uker. Han har tydelig hatt behov for mer mat en stund. Vært våken hver 2.time, og nå på slutten hver eneste time på natta, og roer seg ikke uten pupp. Så nå begynte vi med litt grøt om kvelden. Foreløpig er det bare smaksprøver da, men håper det hjelper litt på nattesøvnen etter hvert. Hadde store planer om å amme til 6 mnd da men..

Annonse

Jeg fullammer fremdeles, og det går veldig fint. Han er 6 1/2 mnd. Utrolig lettvint! Hadde selvfølgelig begynt tidligere med grøt dersom det hadde vært nødvendig!

Helsesøster sa forresten at førstegangsmødre ofte begynner så tidlig som mulig med grøt fordi de gleder seg sånn til å la babyen smake, mens nr to gjerne ikke får smake mat før h*n er 9 mnd ;-)

Ja, det tror jeg også. At de bruker vektoppgang som unnskyldning, men at de egentlig begynner med mat fordi det er morsomt å gi. Skaff dere heller en Baby Born da, den kan du også mate. Og Baby Anabelle gråter tilogmed:-)

Vi fullammet i seks måneder. Litt intenst på natta i perioder, det har vært MYE spising på natt her. Kan huske når han var tre til sju måneder gammel, da kunne han være sulten opptil fem ganger pr natt....

Jeg valgte likevel ikke å gi ham tillegg, fordi han var blid og glad dagen lang, og stor for alderen. Det var bare meg det gikk utover. Glad det er over! Innføring av fast føde gjorde ingen forskjell på nettene våre, han hadde jo vanen inne med å våkne i ett sett.

Avvente på natt når han var drøyt sju måneder, da trengte jeg å få sove... ellers har han vært selvregulert hele tiden. Lettvint og greit.

Er 11 måneder nå, og ammer 4-6 ganger om dagen enda, i tillegg til vanlig mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...