mortiltreskjønnegutter Skrevet 15. juni 2006 #26 Skrevet 15. juni 2006 Fikk en bukett med roser og syns det var nok. Forventer ingenting, men hadde vært gøy om han kom med det denne gangen også. Også kom jeg hjem til ett rent hus!!
kjersti-har 2 prinsesser Skrevet 15. juni 2006 #27 Skrevet 15. juni 2006 Jeg fikk en kjempefin ring i mammagave etter at jeg fødte datteren min:) Mye mer enn jeg hadde ventet, men pappaen syns vel jeg var flink som fødte den perfekte prinsessa vår. Tror nesten han syns fødselen var tøffere enn jeg syntes:)
GRAM Skrevet 16. juni 2006 #28 Skrevet 16. juni 2006 forventer ingenting,men en blomster hadde vært koselig.syns heller at de som blir storebror eller storesøster skal få.den lille får som oftest mye uansett.
Gjest Skrevet 16. juni 2006 #29 Skrevet 16. juni 2006 den beste gaven er å få sønnene vår i hendene synes jeg. trenger ingenting annet.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #30 Skrevet 16. juni 2006 Forrige gang fikk jeg blomster og gavekort på parfymeri. Jeg vet ikke hva jeg ønsker meg denne gangen bortsett fra rent hus, det er liksom andre ting som er viktigere nå, som gave til storesøster og selve fødselen og babyen. Men jeg har kjøpt gave til pappa som er en humoristisk bok av Finn Bjelke; "Småbarnspappa for første gang".
langevipper Skrevet 16. juni 2006 #31 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har bursdag 2 dager før terminen, så jeg har hintet om at jeg ønsker meg et digitalt kamera så vi får tatt masse bilder av vår datter når hun kommer. Men det er uannsett noe vi har begge lyst på. Jeg forventer ikke noe mammagave, men har lyst til å gi en pappagave...som en annen nevnte så har det nok ikke vært lett å bo med en hormonell bombe i ni måneder (neida jeg har ikke vært så gale...hehe) Tenkte å skaffe et søtt kort og skrive ned mine tanker etter fødselen og takke han for innsatsen igjennom 9 måneder og x antall timer i fødsel. Jeg vet jo at det er jeg som kommer til å slite mest under fødselen, men tenk så tøft det kommer til å bli for fedrene som må se på at vi har det vondt og må presse barnet deres ut? Jeg tror det kommer til å bli ganske tøft for min kjære.
Bolle i ovnen:-)*fødeklar* Skrevet 16. juni 2006 #32 Skrevet 16. juni 2006 Da tror jeg jeg måtta sagt det rett ut at jeg ville ha det:-) Han er ikke helt med når det gjelder sånt. Jeg prøvde og hinte om mammagave og da tror jeg ikke han skjønte hva jeg mente. Så jeg har bestemt meg for å gå utifra at jeg ikke får noe. Da blir jeg ikke skuffet:-) Kan jo være jeg får en blomst av noen da, så det får holde!!
førstefødt, 31 år, Bergen Skrevet 16. juni 2006 #33 Skrevet 16. juni 2006 Må innrømme at det ikke har slått meg at jeg skulle ha noen mammagave, før jeg så det her inne på sidene... Føler nesten det blir en slags betaling for avkommet, og det blir unaturlig for meg og min mann. Men alle har ulike forventninger ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #34 Skrevet 16. juni 2006 Som de fleste andre her forventer jeg det ikke, men jeg hadde jo blitt veldig glad for det. Blir alltid glad for gaver! Jeg føler ikke at det er noe ”betaling” for noe som helst. Det blir som ved andre hyggelige anledninger i livet – bryllup, dåp, konfirmasjon, bursdager osv – man blir satt pris på! Bare hyggelig det!
Lilje74 Skrevet 16. juni 2006 #35 Skrevet 16. juni 2006 Jeg synes det hadde vært koselig med en liten overraskelse, men det er ikke nødvendig :-) Rent hus å komme hjem til - som mange her sier - er jo en veldig flott presang og jeg elsker blomster... Å ha far med som en støtte under fødselen, og at han klarer å holde humøret oppe og forståelsesfullt støtte meg hvis hormonene gir meg gråterier etterpå er den aller beste presangen. Jeg har ikke tenkt så mye på pappagave enda, men tenkte kanskje å ha en på lur som jeg kan gi hvis det føles riktig. Hvis ikke kan han jo få den senere.
Mathias`mamma Skrevet 21. juni 2006 #36 Skrevet 21. juni 2006 Jeg forventer ingenting men det hadde vært koselig. Syntes det med en flaske cognac til mannen var godt. Han trenger jo absolutt en påskjønnelse for 9 ,mnd tålmodighet!!!! Jeg vet jeg får noe av svigermor, for det har hun sagt. Hun fikk gaver av sin mann etter hver fødsel, og dette gir hun videre. Så jegfår det hun fikk da hun fødte min mann. Jeg synes det er en super tradisjon.
Bevind *har født*:) Skrevet 21. juni 2006 #37 Skrevet 21. juni 2006 Nei,forventer ingenting.. Men hadde jo selvsagt vært koseli å få roser f.eks.. Er ikke akkurat bortskjemt med å få blomster her i huset
Rokkering Skrevet 21. juni 2006 #38 Skrevet 21. juni 2006 Forventer vel ikke å få noe spesielt, men plutselig så kan det være han finner på et eller annet.... Vet aldri. Massasjetime hørtes jo helt topp ut.
yasmina Skrevet 21. juni 2006 #39 Skrevet 21. juni 2006 Etter førstemann komm til verden fikk jeg masse; aromaterapi, kremer,blomster og et nydelig smykke. Denne gang hadde han begrenset det til en krem, blomster og øredobbene som hører til smykket. Må si jeg ble utrolig glad for øredobbene. Må vel satse på fire barn nå da,slik at jeg får ringen og armbåndet også.... Hehehe, nei bli vel neppe fire. Men øyner muligheten for armbåndet en dag Klem
* Zoë * Skrevet 21. juni 2006 #40 Skrevet 21. juni 2006 I utgangspunktet ikke, men etter 1 tøff fødsel sist, 2 år med amming og nå et jæ... svangerskap kunne jeg faktisk ha tenkt meg en liten påskjønnelse fra mannen. I august har jeg gått svanger og/eller ammet i 3 år i strekk. Renger med at det blir en lang ammeperiode til, så tilsammen blir det vel 5-6 år i strekk. Det er ganske lenge, synes jeg. Jeg er enig i at barnet er en gave i seg selv. Den gaven får far også, uten at han har gjennomgått et smertehelvete. Innrømmer at jeg synes gubben har gitt meg litt omsorg i dette svangeskapet, så jeg er litt sår på dette området... Noen pappagave blir det iallefall ikke fra meg!
* Zoë * Skrevet 21. juni 2006 #41 Skrevet 21. juni 2006 Det skal stå "litt *lite* omsorg", ikke "litt omsorg"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå