Gå til innhold

Til dere som har flere enn tre barn...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nå i mitt tredje svangerskap, med termin om en uke. Jeg synes det er litt trist å tenke på at dette kanskje er siste gang jeg skal være gravid. Samboer og jeg har blitt enige om at tre får være nok.

Det jeg lurer på er om dere hadde planlagt å få flere enn tre barn eller om det bare har blitt sånn?

Jeg går rundt nå og tenker at det kan jo ikke være så galt å få flere, men mangler gode argumenter for dette overfor samboer. Det er jo riktig som han sier at da må man ha større bil, det blir flere å følge opp etc. Hvordan har dere gjort det praktisk å få så mange barn?

Fortsetter under...

Hei

du må ha lykke til med din snart overståtte fødsel. Jeg har altid drømt om 4 barn. Men etter at 3 mann kom mente også vi at nå var det nok.

Men heldig vis har vi lov til og forandre mening.Så nå venter vi nr 4 til jul.Lykken er stor og barna er veldig opptatt av dette.

BArna skel selvsakt følges opp, de er jo det viktigst i våre liv.Jeg har valgt å være hjemmevarende tror jeg kan gi dem mer kjerlighet omsorg og tryghet enn hva en barnehage kan gi ,samt det er godt å kunne komme hjem fra skolen når de har noen som venter dem hjem.

'Kjenner ei som venter nr 10 nå i disse dager,og det virker som det også går. jeg tror vi er for opptatt med kariere osv, vi må selv velge hvordan vi vil ha det og leve etter det.

Vi skall ikke ha flere etter att nr 4er kommet.lykke til

Hei. Vi er på vei med nr 4. Har planlagt de tre siste svangerskapene våre. Bare ikke den første :-)

Vi må vel kjøpe oss ny bil tenker jeg. Ellers har vi såpass stor plass at det bare er noen små endringer som skal til. Jeg var den som mest ville ha nr 4. Fikk overbevist mannen min også. Tror jeg har kommet til å angeret kjempemasse hvis ikke. Vi er 30 og 31 år og har bestemt oss for at vi ikke vil være "så gamle" når vi får barn, derfor måtte vi gjøre det nå. Vi har ok økonomi, må bare prioritere litt annerledes når vi får nr 4. Jeg er en av 4 søsken og mannen min en av 3. Vi trives med å ha stor familie rundt oss og ønsker det også for våre barn. Men det er jo en avgjørelse alle par må ta sammen, om hva som er riktig for dem. Jeg syntes den største forskjellen var fra 1 til 2 barn. Ikke så stor fra 2 til 3. Men vi har tanter og onkler og besteforeldre som stiller opp når vi trenger hjelp. (til barnevakt o.l)

Lykke til!

Vi venter nr 4, og alle er planlagt. De to første er det 20 mnd imellom, og de har vært sammen om det meste så lenge de kan huske. Så nå blir det to "tette" igjen med 2,5 år imellom.

Jeg har vært hjemmeværende fra førstemann, og kunne ikke tenke meg noen annen jobb.

Ville nok vente litt med å bringe opp sp. om 4 mann på banen. Mannfolk trenger ofte litt tid til å fordøye et svangerskap og fødsel.

jada, vi var så enige om at tre barn var nok men da lilljenta var 1 1/2 fikk jeg en liten "krise" fordi jeg syntes det var så trist at jeg ikke skulle få flere bebier. Brukte 1-2 måneder på å tenke veldig mye på dette og veide fordeler og ulemper opp mot hverandre, "planla" hvordan jeg kunne "lure" mannen min til fjerdemann osv. Konklusjonen jeg kom til var at det nok mest var en ego-tripp og utslag av 40 -årskrise (er 38) å ønske seg en liten til. Med tanke på at det hadde tatt ca. et år å bli gravid med både andre og tredjemann ville jeg sikkert være over 40 da jeg fikk nummer fire, og alle svangerskapsplagene og oppfølging av 4 unger var vi kapable til det. Så jeg slo meg til ro med at tre var nok.

Og så to måneder seineer ble jeg gravid av et "uhell". Fikk litt angst da det gikk opp for meg men er nå egentligen kjempeglad. Mannen min tok det heldigvis pent også. Men ja... vi må kjøpe større bil (noe som vi i grunn hadde bestemt før jeg ble gravid at vi skulle) og noen av ungene må nok dele rom. Men jeg gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...