Gå til innhold

Jeg bare spør: hva er så bra med teutonia egentlig?


Anbefalte innlegg

 

Syns den virker lav, tung, store hjul, litt "plastic" osv.

Men mange virker jo helt frelst, så hva er det som er bra?

Syns den virker omtrent like stor som sportsvognutgaven til simo?

Men jeg vet jo ikke, har ikke prøvd den. Fortell!

Fortsetter under...

Heelt enig med deg, den er så plastic fantastic *usj*

Og så er de shit styge, og det hjelper jo ikke heller. Jeg kjenner flere som har og har prøvd den etter tvang, men nei. Liker emmaljunga sine vogner jeg.

Da jeg ventet snuppa her for to år siden, så jeg mange gikk rundt å dyttet på en Mistral. Syns det så dumt og veldig fancy ut med en så liten og lav vogn til nyfødt.

Så vi ville ha en veldig klassisk vogn, men litt sprek alikevell, så kjøpte en Emmaljunga Duo Edge i marineblå. Kjempefin vogn, og vi var storfornøyde.

 

Så gikk det en 7 mnd og vi skulle over til sportsdel. Da kikket jeg meg mye rundt omkring, og så alle de som hadde sportsdelen på en duo eller kombivogn. Det syns jeg virkelig så rart ut, den var jo så høy:-) Og jeg orket ikke tanke på å dra på den store vogna noe mer, så vi solgte den før vi tok i bruk sportsdelen(og det er det mange som gjør) og kjøpte en Mistral. Var virkelig superfornøyd, for det er en kjempefin sportsvogn. Og fatter ikke hva som er platsic med den, for den er jo virkelig solid(kan ikke sammenligne med Quinny feks, men den er jo dobbel så dyr som Quinnyen også da)

 

Så poenget mitt er at du forandere nok smak også, og etterhvert syns kanskje tilogmed den er fin:-) Jeg skulle som sagt ha en klassisk 4-hjuling 1. gang, men lillesnupp her har både hatt 3-hjuling i bagvogn og nå en Teutonia Spirit S3.

 

Ok kvalitet her henger nok sammen med pris, for prismessig er de jo på lik linje med feks Emmaljunga og Simo.

Sportsdelen på Emmaljunga Edge Duo veier sinnsykt mye. Tror nok du kommer til å skifte mening om den vogna etterhvert ja...hehe. En ting er at de ser fine ut, men hjelper lite når vogna er så tung.Har hatt denne vogna selv, men solgte den en stund etter at sportsdelen var tatt i bruk. Ikke rare oppoverbakken før du må gå nesten vannrett med strake armer...hehe;) Måtte bare få sagt det, siden det var ei her som skulle ha den.

Annonse

Jeg er fullt klar over at den er tung med sportsdelen, derfor kjøper vi en quinny senere. Men teutonia blir det ikke. Og hva det koster bryr jeg meg fint lite om, det er tross alt en barnevogn. Pappa vil ha Quinny, så da blir det det til høsten igjen, barnet kommer i november.

Må si meg delvis enig med deg.

At den er litt mindre enn simo kombi er jeg enig i, men jeg har hatt to vogner i stv vår, en mistral og en simo kombi (uten bag), og simoen tok ikke enormt mye mer plass enn mistralen altså..

 

Også er det jo svingbart styre uten at den veier 20 kg. "Vanlig" kombi veier jo ikke så mye da! Men, jeg føler meg ikke helt trygg på at disse styrene sitter godt nok fast i understellet når jeg skal opp trapper feks...

 

Og litt styggere er den. Aldeles ikke klassisk pen med de stygge glidelåsene på kalesjen som man må være ekspert for å håndtere riktig (slik at bestemødre må føle seg dum når de for n-te gang drar i den uten å trykke ned ;o| )

 

Nei, emmaljunga city cross har det klassisk pene barnevognutseende, veier 14 kg med hjul og du kan kjøpe en 4 kilos bagdel (settes på istedet for sportsdel - enda lettere) som bare er såå pen og du kan velge en annen farge enn sportsdelen siden de har separate kalesjer! Bagen er så lett å ta av og på, at det nesten er like lett å snu den som å vippe over styret.. Er ikke i tvil jeg iallfall, den har alt du trenger (så må det bli en annen sak hva man lyster!) :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...