Gå til innhold

April: Har noen av dere vært borti neglesopp før...?

Anbefalte innlegg

Lurer på om Simen har det på tærn,skal til legen med han i dag,har sett den en god stund nå,men har ikke tenkt så mye over det,skulle se om det gikk bort selv.

Neglen er sprø,og litt gule..

Noen som vet hvor lang tid slik behandlig tar,hvis det er det,de skulle ta en prøve å sende til dyrkning for å se,men er det ikke dyrt,mener å hørt at det kan ta borti ett år på så små...og koster par tuesn kroner..

Huff..håper det ikke er det han har da,har verken råd eller tid..men er det det,så må jeg bare finne en løsning da.

Fortsetter under...

Gubben har hatt det. Neglen ble litt tykkere og sånn gul-hvit og ikke gjennomsiktig. Man kunne ikke se skille mellom hvor neglen er grodd fast og der hvor den "slipper" og blir hvit. Kom på at bestemoren min og var åplaget med dette på hendene sine..... Vel, gubben oppdaget dette da vi var i Italia så da stakk vi bare innom et apotek og kjøpte noe som lignet neglelakk (blank) som han skulle pensle på et visst antall ganger en viss stund. Etter det var soppen død, men det tok likevel nesten et år før neglen så vanlig ut. Det er fordi at der hvor neglen har endret utseende ser den fortsatt slik ut selvom soppen er død. Neglen måtte da fornye seg for at den skulle se bra ut. Den derre lakkgreia finnes ikke i Norge. Den var ikke dyr. Kan jo sjekke apotek i våre naboland. Også er vel du fra Skottland?? (håper jeg ikke driter meg ut nå...) Vel...så til min bestemor som fikk behandling her hjemme. Hun fikk først noe krem...men negle sopp er virkelig lei å ta knekken på altså..... Etter noen år ble det gjortgrundigere us og det ble bekreftet at det var neglsopp. Da fill hun Lamisil tabletter som skal brukes i 3-6 el 12 mnd. HUn skulle bruke de i 3 mnd. Det kostet va 2000 tror jeg. Hun er i allefall helt bra nå...... I og med at Simen er så liten hadde jeg ikke likst å behandle han systemisk ( med tabletter - medikamentet kommer i hele"systemet") så lenge. Bedre med lokalbehandlig, så jeg tror heller jeg hadde prøvd å få tak i den lakkgreiea hvis det gjaldt LIlle. Nå vet ikke jeg om gubben har den flaska lenger siden dette er et par år siden. Men hvis du vil kan jeg spørre han etter den sånn at du får navnet. Ingen av oss klarer nok å huske det. Rop ut!

Det er den sterke eddiken som er farlig. 7 % er ufarlig ifølge giftinfo.no

Men de som gjorde dette, fikk tips av legen å prøve det først på en gutt på 2 år.

Men for all del, hør med legen. Dette var bare det jeg kunne om dette , og ville bare si det sånn i tilfelle :)

Annonse

Da har vi vært hos legen,han mente det ikke var noe,verken neglesopp eller fotsopp,at barn gjerne kunne være litt gule på neglene uten at det var noe..

(noen av deres barn som er litt gul på neglen,ser det ikke så veldig godt,så fremst jeg ikke ser nøye etter,men neglene er så sprø derfor jeg lurte på om det kunne være det...)Men blir han værre eller neglene begynner å sprekke,eller bli hvite (slik som du nevnte aprilbaby) så måtte vi bare komme tilbake,så skulle de ta en dyrkningsprøve,ville ikke gjøre det nå,var temmelig sikker på at det ikke var noe.

Jeg fortalte at vi skulle flytte,og takke han så mye for hjelpen med Simen,og alt det styret med sykehuset og Ph-måling,virket nesten som om han ble litt "paff" for at jeg takket så mye for hjelpen,han synes det var kjempefint å høre hvertfall,og ønsket oss lykke til når vi flyttet=)

Håper vi får en like snill fastlege når vi flytter=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...