Gå til innhold

Gult belegg i hodebunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg bort det gule skorpe belegget i hodebunnen til datteren min ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles skurv.

Ha på litt olje og la det virke over natta, før du bruker en myk klut for å få det bort.

Skrevet

Du kan kjøpe salisylolje på apoteket. smøre det forsiktig inn, ta på en bomulls lue, vent tre fire timer og vask det forsiktig bort. Hjalp her i huset.

Skrevet

Nå lurer jeg litt her... Jeg søkte på skurv her inne på DinBaby og fikk opp to sider:

Skurv i hodebunnen

Av Helsesøster Anne Britt Orset:

...Hjelper ikke forsiktig kamming og hodevask, kan man forsøke å smøre inn hodebunnen med 1 % salisylvaselin. Ha på barnet en tynn bomullslue og la salven virke natten over før den vaskes bort. Neste morgen gir du barnet ditt et bad igjen, slik at skurvene blir mer oppløst.....

Stelleprodukter – hva trenger man egentlig?

Av Turid Berglund:

...Kam og børste - For å unngå skurv, et gult talgbelegg på hodebunnen, bør man jevnlig børste barnets hodebunn/hår. Skulle skurven likevel dukke opp, så hør for guds skyld ikke på dem som anbefaler å smøre med acetylsalisylsyre. Det svir og irriterer huden og det er i tillegg helt unødvendig. Mandelolje som får virke natten over, løsner belegget like effektivt.....

Er dette to motstridende råd eller er salisylvaselin og acetylsalisylsyre ikke det samme?

Skrevet

A-creme hjalp for oss, og blir ikke så klissete som olje.

Smør inn i hodebunnen og la sitte i over natten, gre med myk børste.

Gjenta dersom nødvendig.

A-creme fikk jeg råd om her inne, og det får man på Vta, apotek ol.

Skrevet

Gutten min var fulli hodebunnen av dette for noen uker siden,har rett å slett bare latt det være,vasket hodet hans godt me klut,når han bader anna hver dag,og børster han noen ganger før bad,og det forsvant bare av seg selv..snakket med flere som har erfart det samme,å bare latt det være,kunn vasket ved bad,og det ble fort borte...

Skrevet

Dattra mi hadde MYE. Smurte på vanlig matolje (brukte bomull) og lot henne sove med tynn bommullslue over natta. Neste morgen smurte jeg på mer olje og brukte en kam forsiktig over skallen. Alt ble borte og hun har ikke fått det tilbake!!!!

Skrevet

Vi tok en våt klut og hadde litt babyolje på... den samme som vi har i badevannet. lot det virke litt og kammet... gjentok 3-4 ganger før alt var vekke!

Har aldri kommet tilbake! :)

Skrevet

Hei, hva slags børste brukte du? Helt vanlig en, eller er det en spesiell børste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...