Gå til innhold

Noen som har gode og enkle oppskrifter med lakse filè? Eller annen fiske filè..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å lage litt mer fisk til middag. :-))

Blir så alt for sjelden det her..

Fortsetter under...

Skrevet

Legg laksefille i folie ha på litt smør på fileene,legg over løk,gullerot og paprika.ta sammen folien å stek den på 180 grader i ca 45 min.

Kok potet å ha attat,å flattbrød.. er veldig godt me rømme og holidaysaus ved siden av=O)

Går an å bruke all slags fisk til dette,men er veldig godt med laks synes jeg...

Skrevet

Så på god morgen norge (hehe) at hun Wenche grillet laksefilet med spekeskinke surret rundt, du kan sikkert gå på internettsidene og finne oppskriften...

Skrevet

Denne har jeg laget mange ganger med stort hell:

1 purre finsnittes

1 rød paprika finkuttes

1 boks mat- eller kaffefløte (evt melk)

Sweet chili saus (f.eks toro sin)

appelsinjuice

En laksefilet pr pers

Fiskebuljongterning, kikkoman, hvitløk, ingefær

Fres purre og paprika og noen knuste fedd hvitløk i pannen.

Ha over fløten.

Smak til med sweet chili og spe med juice til passe mengde.

Evt justere tykkelsen på sausen med maizenna.

Smake til med fiskebuljong, kikkoman. Jeg pleier å rive litt frisk ingefær oppi for er så glad i det.

Legg fisken bare oppi eller feks stek den etter å ha vendt den i sesamfrø... Nam!

Serveres med ris, pasta eller noe annet du liker.

Ferdig på 20 minutter!

Skrevet

Stek laksen i panna med løk og paprika. Tilsett 1 bx matfløte og 1 buljongterning. La der "surre" til laksen er ferdig og "sausen" er blitt litt tykk. Jeg bruker kokte poteter til.

• 3 uker senere...
Skrevet

Sitronpeppermarinert laks er den beste! (Kjøpast i ferdigporsjonar, frosne. Hugs å skjere vekk skinnet før steiking)

Steik i litt olje og server med fersk pasta og pesto. Gjerne med litt steikt spinat og broccoli som har kokt ilag med pastaen. KJEMPELETT og supergodt!

Annonse

Skrevet

Hei, denne liker jeg godt:

Gulrøtter

Poteter

Laksefilet

Creme Fraiche

Salt / pepperOlje

Del Gulrot i staver, poteter i skiver. Laksefile i passe store stykker. Mengde av hver ingrediens kan du variere etter smak og behag.

Ha lagvis i oljesmurt form, salt filet ekstra om ønskelig.

Bland krydder oppi Creme Fraiche boksen, smak til styrke.

Hell over formen.

Stekes 200 grader til gr.sakene er møre. Tid varierer med tykkelsen på gr.sak og str. på formen.

Bon apetit

Skrevet

Gjorde noe kjempegodt og enkelt i dag.

Jeg kjøpte en remse frossen laksefilet på Rema (gode!), Frossen kinesisk wok-blanding..

Dette pakket jeg inn i små foliepakker og la på grillen:

Et stk laksefilet, en del av grønnsaksblandingen(som jeg hadde kokt opp og silt på forhånd), salt, pepper og en dæsj soyasaus... Pluss en klatt smør på toppen ;-). Grilles i 10 min kanskje?

Fytterakkern så godt!! :-D Jeg hadde potetsalat til..

• 3 måneder senere...
Skrevet

Dette er VELDIG enkelt!

Kjøp laksefilet i ferdige porsjonsbiter. Vend dem i melblanding men salt og pepper, og stek på panen til de er gjennomstekte.

Jeg bruker kokt potet, revet gulrot og rømme til. Kjempegodt!

Skrevet

Kjøpt sitron-pepper marinert laksefilet og skjær vekk skinnet, steik på medium varme.

Serverast med tagliatelle (eller spaghetti), pesto, parmesan og salat (eller dampa broccoli og steikt spinat)

Kjempeenkelt og utruleg godt! *mmm*

Skrevet

jaha, såg plutseleg at eg hadde jo svart på denne tråden før.. jaja..

Skrevet

Jeg pleier å steke laksekoteletter eller laksefilet i grillpanne, men stekepanne er vel egentlig like greit. Jeg serverer den med nystekte baguetter (eller nypoteter, når det er sesong for det), gjerne med hvitløkssmør, gresk salat (tomater, agurk, rødløk, paprika, fetaost og oliven), kokte grønne bønner, og gjerne tzaziki ved siden av. Veldig enkelt, sunt og godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...