Gå til innhold

Juni: 1års kontroll, ikke gått opp noe jo :( trengers råd og tips til hvordan få i han mat!

tonebf

Anbefalte innlegg

siste kontroll vi var på var 10 mnd, det er da 2mnd og 15 dager siden... han veier like mye og har vokst 2 cm... jeg får jo ikke i han mat, er såååå fortvila :( han vil bare drikke.... noen ganger ha middag... pølse vil han ha helet tiden, brød ALDRI.... men jeg kan da ikke la han leve på pølse????

han er en ganske stor gutt så helsesøster så at det var ingen fare med han siden han har ganske mye og gå på =) men alikevel blir han såååå sippete av og ikke spise... og det er slitsomt hehe....

ha en fiiiiin dag i sola :)

å jo, han veier foresten 10,8 og er 78 cm og 48 rundt hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ingen gode råd, men ville bare si at min nr. 3 ville ikke spise. Ikke noen ting nesten, bare pupp. Den var hun VELDIG glad i. Og hun hadde ikke NOE å gå på. Ei lita flis (men ei nydelig flis hihi). En periode i livet ville hun stort sett bare spise brød, pølse og potetgull. Det ville hun ha i store mengder. Jeg bare ga henne det. Det var sommer og varmt. Så hun levde stort sett på pupp, potetgull, pølser og brødskive.

Det eneste jeg kan si, er at det gikk over. Håper det i alle fall er en trøst. De trenger jo å protestere litt disse små også, kanskje han bare vil bestemme selv litt. Det er vel teit, men kan du ikke i det minste gi han så sunne pølser som mulig da?? Det kan vel ikke skade for en periode i alle fall. Legg biter av eple og agurk på tallerkenen. De kan han plukke i seg selv. Det gjorde jeg og gradvis økte ting hun spiste..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tonebf,

nei ikke mange råd her heller. Bare at jeg har en vennine som har en datter som gikk opp bare en kilo det andre halve året. Men det var helt greit, ikke noe problem det. Siden hun bevegte seg så masse. Jeg ville ikke stresse med vekt, men ja, det at han ikke vil spise er stress! Hva med soyapølser som man kjøper på helsekost da? :)

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet, hun vil nesten ikke smake på noe, middag går sjelden bra, men hun spiser brødskive. (Stort sett i hvertfall...) Ofte går det også bra med fruktmosgrøt. Mye frukt og hirse-grøtpulver fra helsekosten. Hirsegrøten smaker ikke så mye, så det smaker mest frukt, og det liker hun.

Hun er blitt veldig tynn og lang og legger ikke på seg, men helsesøster var ikke bekymret, hun sa de ofte var litt tynne og småspiste rundt 1 års alder.

Jeg lar henne smake på alt jeg kan komme på av sunne ting, så kanskje appetitten øker snart. (Håper det i hvertfall.)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, Johan er ikke kommet opp i den størrelsen!

Nestle har en "drikkegrøt" som heter fullkornsvelling med mild pæresmak. Denne gir jeg til Johan. Klippet litt større hull i smokken på flasken, så drikker han en full porsjon. Men, dette gir jeg fordi han ikke vil ha vanlig grøt, og noen dager vil han nesten ikke spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...