Chloe30 Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hei, jeg lurer på hvor lang permisjonstid det er for de som studerer? Er det 10 måneder? Jeg skal søke om stipend og lån fra lånekassen nå til høsten, og fødte desember 05. Jeg har vel rett til mer fødselspenger sålenge mannen min ikke skal ha permisjon? I alle fall i månedene august,september, oktober? Jeg fikk fødselspenger for sommeren nå. Noen som kan hjelpe meg?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 tror ikke det er så lenge enang, 8 mnder kanskje, har ei venninne som studere, og jeg mener hennes datter begynte i barnehagen da hun var 8 mnder siden hun måtte tilbake på skolebenken.
3 blå Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg tok siste eksamen i juni i fjor... Hadde termin 12. september, så jeg begynte aldri på skolen i høstsemesteret, siden det var akkurat 3 uker til terminen min første dag. Jeg begynner igjen i august, så jeg har hatt permisjon fra juni-05 til august-06. Har fått penger fra Lånekassen i 10 mnd. Du får i et vanlig skoleår, og får like mye som du får om du skulle gått på skolen, bare dette ikke er lån. Og til du mammaen til 2 søte små: Hvis venninnen din fikk barn midt i skoleåret, si desember/januar var det nok lurest å begynne på skolen i august igjen når første semester starter. Var nok derfor datteren hennes begynte i barnehagen når hun var 8 mnd. Og HI: Du fikk barn i januar? Har selv ei venninne som fikk i januar, og hun skal ha permisjon i 1 år. Hun tok første semester i 3. klasse, men mangler siste. Når hun begynner tar hun siste semester i 3. klasse, og så er hun utdannet. Håper du ble litt klokere, og fikk svar på det du lurte på
RockMama Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Jeg fødte des. 05 (prematur 5 uker) Perm fra skolen i ett kalenderår, (jan. til jan.) men får utebetaling fra lånekassen i 10 mnd. Får penger i sommer. Jeg kommer til å gå i nov. og des. uten utbetaling, men det får gå
Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Jeg å fødte des.05...har kun permisjon til september...fått penger for sommeren,og i ett brev fra lånekassen sto det at jeg hadde krav på permisjonspenger en mnd til..altså september,men det måtte jeg søke om i søknaden for lån og stipend for 2006/2007....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå