Gå til innhold

Bleieslutt - er hun klar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta er akkurat 2,5 år, og har prøvd å gå på do en stund, noe som går fint. Av og til eksperimenterer vi med å gå uten bleie, hjemme etter barnehagen og en liten tur i butikken. Hun liker det godt og sier ofte fra om å gå på do. Men: selv om hun kjenner når hun må på do, er det ikke alltid hun sier fra. Dette skjer både i situasjoner der hun er opptatt og glemmer seg og tisser litt, men også mer "bevisst", der hun gjemmer seg bort for å gjøre i buksa ;-p. Hun ber av og til om å få gå med truse, og det synes jeg jo er positivt. Men når hun "med vilje" bæsjer i trusa, da vet jeg ikke om hun er helt klar likevel... Det kan av og til virke som om hun holder seg, ikke får helt til å bæsje når hun er på do(ringen).Skal jeg fortsette og trene (og mase...) eller bare roe det ned litt til? Det skal sies at hun blir utrolig lett sår i rumpa, så det hadde vært en stooor fordel å slutte med bleia, da hadde vi spart oss for mye skrik og vonde rumper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er bæsjingen som er det største problemet ved at hun gjør i buksa når hun går uten bleie, så ville jeg bare ha gjort en avtale med henne om at hun skal si i fra når hun må bæsje slik at hun kan få på seg en bleie først. Greit nok at hun blir fort sår og det hadde vært en stor fordel å bli kvitt bleia helt, men det er mye som tyder på at dere må ta en ting av gangen. Og så lenge hun sier i fra når hun må bæsje slik at dere får satt på henne bleien, ja da vet dere jo når hun bæsjer og kan ta å skifte på henne minuttet etter hun er ferdig slik at hun ikke blir sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...