Gå til innhold

Skadelig for den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så fryktelig forkjøla, med tette bihuler og masse hoste og slim. Kan dette være farlig for den lille i magen? Har ikke feber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jeg aldri i verden tenke meg.

God bedring til deg !

Skrevet

Nei i seg selv er nok ikke dette så farlig. Drikk rikelig med te og bruk saltvann i stedet for nesespray:)

Skrevet

Men jeg har jo brukt nesespray, sto at det ikke var påvist noen skader på foster av dette. Hvorfor saltvann i stedetfor da?

Skrevet

Saltvann funker faktisk like bra som nesespray! Og nesespray skal man uansett ikke overdrive bruken av. Jobber på sykehus, og vi bruker saltvann i nesen på pasienter når de er tette, det virker utrolig bra. Saltvann kan med fordel også brukes ved øyekatarr. Hvis en tar det i bruk når en kjenner antydninger er det like virksomt som dyre artikler. Har selv brukt nesespray noen dager, men fordi jeg er blitt kronisk tett nå som jeg er gravid har jeg tatt i bruk saltvann i stedet og det virker like godt:)

Skrevet

Bortsett fra hoste har jeg lvært dårlig i over en uke. Kjempetett i nesa (man kan bruke Zymelin nesespray i vanlige doser, har spurt både lege og hun på apoteket), bedre enn å evt. få bihulebetennelse (som jeg da også fikk og måtte ha peniceillin. Jeg hadde også feber i tre dager og to anbefalt dose paracet. Dette er ikke farlig for knøttet...God bedring!

Nå er jeg heldigvis frisk..

Skrevet

Man KAN bruke Zymelin nesesåary i anbefalte doser. Men tre ganger om dagen var iKKE nok for meg, og da supplerte jeg med saltvann. (men det funker jo ikke like bra)

Skrevet

Takk for svar! Er Zymelin spray jeg har tatt, nettop for å unngå bihulebetennelse. Ser nå at det står på pakken at man kan ta det 2-3 ganger i døgnet, jeg har lest feil og trodd det var per dag. Det er jo litt dumt, for da har dosen blitt for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...