Anonym bruker Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 ta han med meg ut? Det er sol, fint og varmt ute og nesten ingen vind.... Har ikke hatt barn med ørebetennelse før så jeg aner jo ille....
Gjest Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 ja. ta han med ut. Jeg har en sønn som har hatt det i allefall 10 ganger på 2 år. jeg fikk beskjed om at så lenge han var feberfri og god almenntilstand er det bare å gå ut
Brugle Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Det spørs vel hvem du spør. Noen holder barna inne uansett vær så snart det renner litt snørr. Andre tar dem ut uansett vær og nesten uansett form. Jeg leste nettopp om en mamma som for mange år siden ble anbefalt av legen å ta ungen ut som kur mot astma og forkjølelse: Hun mente det hjalp. Jeg tror iallefall ikke at uteluft skader, snarere tvert i mot kan vel inneluften være usunn; full av støv og basselusker. Men selvsagt må man kle seg etter været og unngå å fryse.
lykken på jord Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 knyt ett skaut som ett pannebånd så du unngår trekk på øret.. Hvis ikke du har en lue med øreklaffer da... Kos dere i finværet!! Husk at det er smittsomt! Ørebetennelse kommer av bakterier.
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Er ørebetennelse smittsomt? Det hadde ikke jeg tenkt, men er det bakterier,så er det vel det. En tur ut med klær etter været og en lue som de nevner her over ørene, kan det nok ikke skade. Det viktigste er jo at han ikke fryser. Man blir fort lei av å være inne hele dagen ja, men en liten hvil kan nok sikkert også hjelpe. Jeg tror hvile er viktig uansett, med en bok eller en rolig lek, puslespill,tegne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå