Gå til innhold

Juni: Søvn... eller rettere sagt: Mangel på søvn.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Advarsel: Dette er et skikkelig sutreinnlegg! Jeg holder på å bli sprø, for jeg får ikke sove! Eller jo, jeg får sove, men ikke mer enn toppen en time av gangen. Jeg våkner hver time fordi jeg må på do, fordi jeg er tørst, fordi jeg er varm, fordi mannen min snur seg, fordi fuglene kvitrer, fordi magen er i veien, fordi avisbudet slamrer med postkassene, fordi biler kjører forbi, fordi bikkja til naboen også hører avismannen, fordi jeg må tisse enda en gang (i natt tisset jeg seks ganger....!), ja, kort sagt, jeg våkner for et godt ord, og det holder på å gjøre meg til en psykiatrisk pasient! Så dette resulterer i at jeg ikke kommer ned i en skikkelig god søvn når jeg først sover, jeg bare drømmer og vrir meg hele tiden. Så når morgenen er her, og min kjære står opp for å gå på jobb, er jeg like trøtt som da jeg la meg i går kveld. Jeg holder på å gå fra vettet! Jeg har ikke sovet en hel natt på flere måneder!!Er det noen som har et godt råd, blir jeg veldig takknemlig! Heldigvis er det kun få dager igjen til termin, og jeg håper jeg ikke må gå 14 dager over tiden, for da blir jeg i allefall sprø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Ikke fortvil, dette er helt normalt og jeg har det på samme måte. Enkelte dager derimot har jeg det noe bedre. Og jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å slappe av - lar bekymringene mine bare være i fred, da kommer søvnen litt lettere. Men når det er som verst, så har jeg faktisk begynt å legge meg for meg selv. For å ligge nær mannen min som snur seg og som skal på jobb er en bekymtring som ikke gjør søvnen mer velkommen. Sofaen med en bok hjelper meg! Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg ..

Jeg vet akkurat hvordan du har det , jeg har det også sånn ! 7 dager til termin nå ;)

Trodde du det skulle gå over da ? Nei.. da blir det først verre , så blir det bedre :)

Og det med å sove en hel natt , .. vel , nå fylte nylig min datter 2 år , og jeg har ikke sovet en hel natt siden jeg begynte svangerskapet med henne jeg .men det er en del pakken , det roer seg etter hvert, og det tar sjelden to år altså !

Så kryss fingrene for at du får en liten baby som kjapt lærer seg å sove om natta , det finnes jo de som gjør det fra de er 5-6 uker , noen tilogmed før !

Håper du snart får sove skikkelig ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er godt å vite at vi er flere med samme problem ivertfall...selv om det ikke hjelper stort. Jeg har heller ikke sovet en hel natt på flere mnd. Jordmor sier det er helt vanlig, fordi kroppen omstiller seg til å ha noen våkenetter når baby har kommet. Vi kommer til å sove veldig lett i tiden fremover....det er litt av morsinstinktet!!

Men ja- det er til å bli smågal av nå....som babyen ligger inne i magen vår.

 

Jeg har brukt å sitte oppe til klokken ett for å se på tv...å når jeg nesten har sovnet i stolen/sofaen, har jeg gått og lagt meg. De nettene har jeg faktisk sovet godt. Legger jeg meg sammen med samboer sover jeg knapt en time, før jeg våkner og "tissetraffikken" begynner.

Dessuten har jeg begunt å få sterke kynnere om natten også....har i dag 11 dg igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 8 dager til termin, og trodde jeg kanskje kom til å bli småpsykotisk hvis ikke lillingen kom snart.. men skjønner at det er folk som har det verre enn meg. har sovet godt gjnom hele svangerskapet. men for 1 uke siden startet helv... har ikke sovet mer enn 5-6 timer pr døgn mot tidligere 10-12 timer. har aldri hatt problemer. eneste plassen jeg sovner er på sofaen, så der må jeg sovne. for så å flytte meg over i senga når jeg har vondt av å ligge trangt.

 

hver eneste dag bestemmer jeg meg for å ikke sove på ettermiddagen. men må jo gjøre det, etter bare 3-4 timer på natta. de dagene jeg ikke sover på ettermiddagen sovner jeg likevelikke på kvelden..

 

jeg er klar..nå kan du bare komme lille gutt<3 det blir i allefall triveligere å ha noen våken sammen med seg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner virkelig å bli en stund siden jeg sov en hel natt.

Men jeg føler meg ikke utslitt av den grunn.

Jeg kan bare sove på venstre side, vist ikke stopper jeg blod ommløpet, og jeg blir kvalm og svimmel.

Så etter xxxx anntall ganger på do, gubbe som snorker..og en klokke som bruker en evighet på å komme seg til morgen, så jeg kan stå opp.

Føles det som jeg har gnagsår på venstre side.

 

Har heldigvis bare 7 dager igjen til termin....håper innderlig han ikke har lyst til å vere her inne lenger.

 

Lykke til alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

putt "sov-i-ro" i ørene, hjelper da mot noen av plagene;) (hjelper ikke mot å være tissatrengt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv akupunktur! det hjelper i hvertfall de to første nettene. jeg har som regel våkenetter fra halv fem til 9 og så sover jeg en time halvannen. men de to første nettene etter ak. så sovner jeg igjen etter tisseturene.

 

sambo sover godt, og jeg prøver å tenke at så lenge han får sove så er det i ¨hvertfall en av oss som er uthvilt, bedre m en opplagt mann, og styre seg selv enn motsatt....

 

 

men ja jeg også føler meg som en psyk pasient innimellom, og så kommer jo alle tankene de morgentimene, sinnsykt så mange verdensproblemer man løser, eh eller lager disse morgenene. prøver å lese i hvertfall.

 

er 7 dager på overtid så ikkke ha for store forventninger til å føde til terminen, det går greit etterpå også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,er visst ikke alene...Er liksom ikke trøtt før 2-3 tiden og Magnum har fått en trofast seer som ellers ALDRI ville ha giddet se den "tøffe" charmen hans.....Jeg sitter m dataen på fanget,fjernkontrollen til tvn og hører fuglekvitter og avisbud hver natt..Trøster meg med at jeg snart har selskap i nattetimene.Har allerede en 10 og en 3 åring i huset og hadde mye nattevåk med begge.

 

Lykke til alle snart mammaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, KJÆRE deg (Sleepless in Norway)!!!!

 

Aller først må jeg si: FANTASTISK bra skrevet innlegg!!! Jeg lo og gråt om hverandre - det var så utrolig komisk skrevet, og jeg kjente meg igjen i ALT du skrev!!!! I tillegg var det forfriskende å lese noe her inne med helt feilfri språk! Du skriver med helt perfekt norsk (nordmenn kan ikke skrive morsmålet sitt lenger) - med riktig bruk av kommaer og det hele! :-) Jeg veit det, jeg er helt besatt av rettskriving - det gjør livet ganske hardt å leve av og til med tanke på alle de utallige språkfeilene folk har om dagen (ARGH: orddelingsfeil!!).

 

Men nok om det! Jeg er selv i uke 38 (termin 29. juni) og sover ikke. I hvert fall ikke om natta! Våkner 100 ganger, og det er som regel uten å vite hvorfor. Må også på do 5-8 ganger (nei, ingen urinveisinfeksjon), men vanligvis våkner jeg bare av ingenting - eller av at det bare er ubehagelig å ligge i senga! Jeg har det ikke noe særlig vondt noe sted, bortsett fra når jeg skal snu meg p.g.a. bekkenenløsning, men senga er FIENDEN for tida!

 

I det siste har jeg begynt å sto opp, gå rundt, ut på verandaen, se på TV og kanskje sove litt på sofaen. Det er bedre på sofaen (bortsett fra at det er mye lysere der enn på soverommet) siden jeg kan lene meg inn til/få støtte av sofaveggen...

 

Men gled deg til babyen kommer, for, selv om det blir mange avbrudd (men det er ikke sikkert), så kommer du i hvert fall til å sove ordentlig godt igjen. Jeg planlegger å sove når babyen sover, også midt på dagen...

 

Gleder meg til å glede meg over senga igjen!!!

 

Hilsen, sove-sliter-tvilling-sjelen din!!

Eller hilsen "Sleepless in Oslo"!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isi 22/6, siden jeg er så besatt av rettskriving er jeg så klart nysgjerrig på hva slags skrivefeil du mener at jeg hadde i innlegget mitt :-)! Det eneste jeg kunne finne nå var en trykkleif: jeg skrev bekkenenløsning istedenfor bekkenløsning. Men hvor ellers har jeg skrevet noen "sikre feil"?

 

Hugs, the perfectionist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant 2 feil hos deg......:

Skulle stått "helt feilfriTT språk" og "å stÅ opp".

 

Måtte bare nevne det liksom......=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storartet! Elsker å snakke om språk! Den første feilen du fant var en typisk (som jeg kaller det) "utlendingsfeil" :-). Jeg er nemlig amerikansk, men har bodd her siden jeg var 13. Lærte norsk her ved å omgås nordmenn, men også ved hjelp av bøker. Så jeg ble ganske kritisk til norsken min (ville overhodet ikke si eller skrive noe feil!) - og også norsken til andre, merkelig nok. :-) Altså, hvis det er noe utlendinger alltid sliter med når de lærer et nytt språk, er det ordkjønn og preposisjoner. Meg inkludert.

Den andre feilen var bare teit av meg. Veit egentlig at det heter Å STÅ OPP. Oh well, thanks anyway.

Hvor langt er du på vei? Selv har jeg termin 29. juni, men det er jo bare babyen som vet når hun kommer - hmmm, vet og "vet". Gleder meg vilt til å få tilbake kroppen min..... Og til å se henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...