leodora Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Hei. Jeg lurte på om det var flere enn meg som er lesbisk, og har planer om å få barn alene? Har inntrykk at alle er par.
akia Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Hei, Fibi73 Ja, jeg er! -Lesbisk, enslig, og vil ha barn. Er i en slags orienteringsfase nå, men er kommet til at jeg er redd for å vente for lenge med å få barn, så da tør jeg ikke helt ta sjansen på å vente til sivil status er endret, man vet jo aldri hvor lett det blir for en å bli gravid.. Jeg har også lett litt etter andre i samme situasjon, men det er jo flest par, ja..- Eller heterofile single..Hadde vært veldig fint å kunne utveksle litt tanker med deg! -Så da er vi to! -Noen flere?
akia Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 hmm...-Er det virkelig ikke flere der ute? -Det hadde vært så fint å finne noen her som kanskje har de samme spørsmålene, noen å lufte tanker med..-Det er jo en veldig stor beslutning å ta, det å få barn... Jeg har vært innom storkklinikken sånn bare for å titte, -veldig hyggelig der! noen som har noen tanker om det med kjent/ukjent donor, og evt identityrelease? Føles det ensomt å være alenemor? Heldigvis har jeg trygge og gode folk rundt meg, men det å få barn snur jo opp ned på livet fullstendig, og hele levemåten vil jo bli en annen... Er det noen som har erfaring med kjent donor som også skal være aktiv far?
leodora Skrevet 20. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2006 er visst bare oss - har du vært inne på egg/sæd dondor sidene - der kan du få mange svar selv om de andre er par eller hetro og single. er også en gruppe for oss enslige som ønsker barn alene. jeg tror det er en utfordring å få barn alene, men at vi tenker igjennom mye på forhånd. Og som du sier, har du et nettverk rundt deg. Det tror jeg er viktig. Jeg vil ikke ha kjent donor som skal være aktiv far..av flere grunner. Men hovedgrunner er at jeg ikke kjenner noen så godt, og at jeg føler det tryggest med donor fra stork. Tror ikke jeg vil føle det ensomt å være alenemor, men jeg vet at noen dager er tyngre enn andre. Jeg tror kanskje at første skoledag og sånne ting der de andre ofte er to foreldre kan være litt rart. Men vi velger det jo selv, og har ikke en skilsmisse som barnet har vært igjennom som oftes andre alenemødre har. Jeg kommer til å ha med familie eller venner på ting jeg ønsker å dele med flere enn barnet. Har du bestemt deg for å prøve eller er du i tankeboksen ennå?
akia Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Hei, fibi73. Takk for tipsene. Jeg har nok bestemt meg, men begynner ikke å prøve helt enda, men kanskje i løpet av året. Ser du har mange av de samme tankene som jeg har, hyggelig å omsider møte noen her som er i samme situasjon som meg!! Hva med deg? Er du igang? Akia
leodora Skrevet 1. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2006 Hei, akia. jeg er igang på en måte. var på stork i mars og det gikk ikke bra. og måtte vente tre sykluser etter det. håper å reise igjen i september..ellers blir det en tur i oktober. så jeg har hatt et langt opphold. siden du har bestemt deg for å prøve, ville jeg ha ringt stork, hvis det er dit du har tenkt til å dra og snakket med dem - og kanskje bestilt en journalsamtale som du må ha. ellers er det jo vitonova. begge stedene er hyggelige og hjelpsomme. selv om jeg bare har vært på stork, kjenner jeg folk som har vært på vitonova og er veldig fornøyd. det kan også være lurt å få oversikt over syklusene dine, og når du får eggløsning. jeg har lange sykluser og min eggløsning er ikke etter skjemaet på el testene. nå har jeg veldig god oversikt og vet en uke i forveien at eggløsning kommer snart. så bra at du har bestemt deg, for da er du et skritt nærmere. det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå