Gå til innhold

Dere veldig unge som er gravide\prøvere

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil dere ha barn når dere er 14-15 og hvorfor være prøver i en alder av 16 år?

jeg vet det er mange på den alderen som er "voksen" for alderen men det er en veldig oppbrukt ting og si.

Når dere er 14,15 osv så er dere fantisk bare barn selv,om dere vil eller ei.

Det er ikke lenge siden dere gikk på barne skolen og dere kan kjøpe barnebilett på bussen.

Det handler om og leve livet,få litt mer voksen erfaring før dere setter et liv til verden.

Jeg sier ikke at barn som får barn er dårlige foreldre,men det er faktisk så ufattelig dumt.

Dere mister så mye,lager barn bare fordi dere er babysyke,noe alle jenter som regel er i den alderen. Og hvis det var et uhell så skjønner jeg dere som vil stå for det dere har gjort,men hva med og unngå uhell da (ikke kom og si at gjort er gjort det er feigt)?? Det er et menneske det er snakk om,en liten person.

Hvorfor ha så vanvittig hastverk når det er nå dere kan gjøre som dere vil,leve livet,oppleve masse FØR dere begynner og tenke på barn.

Dere er ikke lovlige en gang,dere skal være barn ikke ha sex. er det virkelig så ufattelig lite og finne på???

Jeg mener ikke og disse dere som er gravide eller har barn og som er veldig unge,men det går ann og tenke seg om.

DERE ER BARN,små jenter som ikke skal tenke på sex,barn osv.

Opplev livet før dere går hen og få barn.

En liten en trenger mer en barn til foreldre.

Hvis dere absolutt må leke kaniner så skaff dere kondom eller p-.piller (flaut og spørre mamma og pappa om p-piller kansje? Tro meg det er mer flaut og ekkelt og fortelle om at du er gravid)

Det er ikke bare dere selv det går utover,men alle rundt dere.

tenk dere om.

Fortsetter under...

Jeg hvet ikke om noen her inne som er 14 - 15 og prøver å bli gravide hvertfall. Det er prøvere som er 17, blant annet meg og det er en som jeg vet om som planla graviditeten og hun er 16. Jeg hvertfall er prøver fordi jeg føler meg klar, ting ligger tilrette for det og vi syns det passer fint med barn nå. Er fult klar over hva et barn innebærer, men jobben blir ikke lettere enn om jeg venter. De få som er 14 -15 her inne har nok blitt gravide med et uhell, har du tenkt på at av og til så virker ikke prevasjonen som den skal ? Eller hvis de glemmer pilla en dag så er jo ikke de dumme av den grunn. Syns det er bra jeg at de finner ut at dette skal de klare, de gjorde eventuellt en feil, men at de skal gjøre det beste ut av det.

Tror du virkelig det er noen som er 14 og 15 år som virkelig VIL bli gravid, og planlegger det ?! Neppe..Jeg er snart 16, og det var absolutt IKKE med i min planlegging av livet å få barn nå! men jeg valgte å beholde barnet, for jeg føler meg faktisk moden nok til det. Dessuten, du sier vi mister så mye fordi vi får barn, mener du virkelig det !? etter min mening får vi bare enda flere gleder i livet :) men kansje du synes det er dumt å få barn da ?;) da burde du vurdere å ikke få barn, siden du synes det er så dumt, viss du mener det ?!

Og, jeg brukte prevansjon.. tenkt på at det er ikke alltid den virker som den skal? =)

Du sier også at det går ut over alle rundt meg, men hva er det som går utover de ? jada, mora mi blir mormor tidlig, men hun gleder seg til det ! Samme med resten av familie og slekt, de gleder seg, og de støtter meg;)

små jenter som ikke skal tenke på sex? jasså, du sier du ikke tenkte på sex da du var 16? Lekte med dukker til du var 18 også da? da vil jeg si du var veldig sen i utviklinga.. De aller fleste 15 og 16 åringer tenker på sex faktisk ;)

Er du virkelig så naiv HI, at du ikke tror 16 åringer tenker på sex??

Hjelpe meg, da må jeg ha vert en litt småpervers unge, for det tenkte og snakket vi mye om allerede i 11 års alderen... Det er faktsik det som er realiteten i dag.. Barn lærer fort om sex, snakker om det og mangen er også tidlig ute med å ha det... Jeg skal faktisk dra det så langt som å si at jeg synes det er helt normalt når 13 åringer har sex... For vet du hva? De er IKKE barn, de er ungdommer...

Vet om flere som har mistet jomfrudommen i den alderen, og jeg vet at de var klare for å ha det, selv om det kanskje mest var for å ha "prøvd" det... Men det vil jeg også si er ganske normalt..

Foressten er aldersgrensen for å ha sex for å beskytte de som er yngre enn en viss alder, har man sex med en på 17 når man selv er 14 blir det ikke en sak ut av det uansett med mindre det var voldtekt...

Netopp fordi det er normalt...

Å vet du hva, du tror de under 16 må spørre mor eller far om de kan kjøpe prevansjon?? haha! det finnes faktisk ungdomssenterer der de får resept på diverse prevansjon, uten at foreldrene får vite noe....

HI... Må nesten spør deg om noe....

Hvorfor har du sex? Har du virkelig så ufattelig lite å finne på???

Å hvorfor vil du ha barn? Burde du ikke leve litt mer først, hvorfor så hastverk? (Regner nesten med at du vil ha barn siden du er her)

Tenk på hva du hadde svart, det er faktsik mest sannsynlig det en ung prøver/gravid også ville svart...

Alderen er faktisk bare ett tall... Synes du spørsmålene var tåpelige? Det synes faktisk jeg å om dine...

Dette er en evig lang diskusjon, og jeg forstår faktsik ikke hvorfor vi fortsetter å dra dette opp... Vi er forskjellige, og at visse mennesker ikke tolererer det sier vel bare mer om dem enn det gjør om vi som er "for unge"...

Jeg sitter ikke her å påstår at jeg er så fryktelig voksen av meg, eller spesielt moden for aldren... Men vet du hva? Jeg er moden NOK...

Hvis den er oppbrukt greit nok, men det er også denne diskusjonen...

skriver under på den, lille_vb!

Folk må slutte å anta at de som blir gravide tidlig på død og liv prøver så inmari hardt.

Det står så utrolig stor respekt av å ta det valget mange her inne har gjort!!!

Men bare ikke bry dere om folk som kommer og sier sånne ting. Hvis en har så stort behov for å komme inn her og si sånt, og atpåtil ikke tør signere med sitt eget nick, så er det denne personen som sliter.

Kanskje er det en bitter prøver som nærmer seg førti eller noe. hvem vet.

Iallefall bør en person som påberoper seg å være så mye mer moden og reflektert enn alle andre kunne være så moden å fremstå som seg selv. det mener nå jeg.

Annonse

Jeg er 19, og skal bli mor rett før jeg fyller 20. Jeg føler meg ung... Jeg har alltid hatt lyst på barn, og har tenkt på det i mange år, men det er litt rart å sette et barn til verden når du ikke engang kan bestemme over ditt eget liv hvis du er under 18... Ja, du kan gjerne få barn, men jobber du? Bor du fortsatt hjemme? Er en del å lempe på foreldrene dine, syns du ikke? Og dere er jo ikke engang ferdige med videregående... uten videregående står du absolutt ingen sted! Da blir det kassa på rimi, og det er ikke så veldig kult.... jeg skal ikke dømme dere som er unge og gravide, men jeg syns dere burde tenke dere om litt... vent i alle fall til dere er 18 og kan bestemme over dere selv... De av dere som har blitt gravid ved uhell, syns jeg er flinke og ansvarlige ved å føde og beholde barnet! Dere tar i alle fall ansvar, og det er mer enn det enkelte voksne kvinner klarer.... Et uhell er et uhell, men jeg råder dere å vente litt med å prøve å bli gravide... der er lettere når dere blir litt eldre...!

Man går som barn til man er 16 på bussen...bare sånn til informasjon..

Og du burde kanskje ta en prat med foreldrene til ungejenter og la jentene her inne være i fred. Det har vært nok nå..Du tror vel ikke seriøst at du er den eneste som har forsøkt å si noen "sannhetens ord" og være en "fornuftig" stemme her inne...

Dessuten ødelegger ikke et barn livet til noen, uansett alder. Hvis du mener det synes jeg faktisk oppriktig synd på deg. Og hvordan kan det gå utover alle rundt en?? Er det de som går ni måneder gravide og får et barn? Omgivelsene velger selv om de vil stølpe noen i ræva. Jentene her inne kan ikke ta ansvar for hva folk rundt dem velger å gjøre.

jeg antar at du har hatt sex selv. Og at du vet hvordan det skjer. tro ikke at det skjer på noen anderledes måte for ei på 14. Det er problemet til voksne..de undervurderer barn og deres følelser. Kjærligheten er like sterk når du er 14. Fordi det er det sterkeste man har opplevd til da..

Hvis du virkelig vil rekke ut en hånd og hjelpe noen, foreslår jeg at du uttrykker deg litt mer nyansert, setter deg litt mer inn i hvordan ungdommer tenker og føler, og prøver å huske at kua har vært kalv.

En del å lempe på foreldrene dine?? Jeg driver ikke å prøver å få barn også planlegge å lempe ungen på de, hverken nå eller når jeg blir eldre. Hvorfor skulle jeg lempe ungen mer over på de nå enn når jeg blir eldre? Nei jeg bor ikke hjemme, jeg bor sammen med min kjære i en stor fin leilighet. Tror ikke det vill ha noe å si om jeg venter til desember når jeg blir 18, bestemmer like mye over meg selv nå som jeg kommer til å gjøre da.

Jeg har ikke så mye å si for det er sagt så mye bra!

Jeg er ikke prøver enda fordi jeg vil vente til jeg hvertfall er 18(er snart 17) pga utdannelse og økonomi.

Men jeg tenker sånn at hvis jeg glemmer utdannelsen og økonomien hadde det ikke vært noe i veien for at keg kunne blitt prøver nå for jeg liker ikke fester og jeg liker ikke å bli så full at jeg ikke vet hvem jeg selv er, ok, jeg liker jentekvelder osv.. Men jeg er ingen festløve... Og om jeg så ville tatt meg en fest i ny og ne når ungen hadde kommet, hva hadde vært farlig? Det gjør jo dere eldre og.. Dere tenker kanskje at jeg kommer til å ta igjen den festinga jeg ikke har holdt på med nå.. Men jeg kjenner meg selv og jeg vet at jeg ikke er en person som fester hver helg osv!!

Jeg bor for meg selv med kjæresten min i leilighet og vi har vært sammen i 2 1/2 år.. Han har bra lønn, men jeg går på skole så derfor venter vi!!

De som er unge prøvere har sikkert tenkt masse gjennom valget sitt de og.. Tror du 15, 16 og 17 åringer bare setter unger til verden i hytt og pine? Det er et tøft valg for oss å ta også..

Håper di har tenkt litt på de svarene som har kommet inn.

Nå må du ikke la hormonene løpe av med deg lille_vb.

Er enig med hovedinlegger om at 13 åringer ikke skal ha sex. De er faktisk bare barn, de er ikke ferdig med grunnskolen engang! Kan forsåvidt skjønne og akseptere at 15 åringer har det, de er ungdommer, men ikke voksne!

er så enig med Meesah her jeg.

Du får sagt ting så bra:)

Selv er jeg visst ikke så ung som jeg trodde før jeg begynte å henge her inne, men jeg har fremdeles stor respekt for de fleste jeg har møtt her inne:) For det er for det meste reflekterte modne jenter.

Selv er jeg 22, har vært gift i et år og vært sammen med mannen min i over 6 år. Og jeg er ikke gravid enda, og vikommer til å vente litt til før vi prøver. Men jeg syns det er inspirerende, oppmuntrende og hyggelig på dette forumet, nettopp fordi så mange av de jentene som er her er så veldig oppegående!

Og ja! jeg kan ikke si meg mer enig i utsagnet om at HI og andre slike bør kunne ta seg en prat med mødrene til unge jenter i stedenfor å poste slike innlegg.

Da jeg giftet meg (og fremdeles) ble jeg møtt av utrolig mye fordommer. Folk som mente jeg var alt for ung til å ta en sånn avgjørelse og utrolig mange har sagt (uten å kjenne meg) at "jaja, om et par år er du skilt, " eller "neste gang du gifter deg, kan du jo bruke sånn kjole" eller lignende. Det er sårende og vondt.

Jeg antar, når man har blitt gravid som 15-16-åring,uten at det var planlagt, så møter man minst like mye fordommer som jeg møtte.

Når man da tar ansvar og gjør det tøffe valget det er å velge å bli mor, fortjener man respekt for det, ikke at folk sier at "du er jo bare et barn" og "du driver jo på som en liten kanin"

Nå skal det sies at jeg ikke har møtt noen her inne som er PRØVER som er yngre enn 17 år.

MEN det er mange som syns det er trivelig å kikke her inne fordi de drømmer om EN DAG å få egne barn. Ikke med en gang. Men en dag.

Og det er jo lov!!

Noen drømmer om det store bryllupet, noen drømmer om å stifte familie, noen drømmer om å bli rockestjerne..

og ingenting er mer normalt..

Annonse

For et naivt syn du må ha på verden.

Jeg er enig i at ”babysyke” mennesker ikke burde gå hen og bli gravide, hvis det er den eneste grunnen til at de kunne tenke seg å bli gravid, men det er jo uavhengig av alder.

Og det har seg faktisk slik at verden ikke funker på dine egne premisser bestandig.

Jeg ble dopet ned og voldtatt for noen måneder siden; 15 år gammel.

Jeg tenkte ikke på at jeg kunne være gravid før jeg var ca. 3 måneder på vei, fordi jeg ikke husket noe fra voldtekten. Og jeg har slitt så jævlig både i forkant og etterkant av dette. Fra før av bodde jeg på psykiatrisk avdeling pga. av angst og depresjon, og så kommer en graviditet på toppen…

Men jeg klarte ikke ta abort. Jeg ville ikke ta abort. Fordi dette er mitt barn, ikke noen voldtektsmann sitt. Jeg skal forme dette barnet, gi det gode verdier i livet og mye kjærlighet.

Jeg har slitt, men jeg er ikke psykisk ustabil. Og denne situasjonen er så langt fra ideell at fy… men det er bare slik det er… man må innse realiteten.

Det har vært tyngre enn jeg hadde trodd. Nå er jeg synlig gravid, og folk stirrer litt. Men jeg skal klare det, og jeg kjenner meg så jævlig stolt over andre som kjemper for å klare det, eller som har klart det! For det er tøft, spesielt når man ikke har noen far å støtte seg til.

Så det banale og flaue innstillinga di, den kan du holde for deg selv. For du har ikke vært i den situasjonen du uttaler deg om, og det verste er at du ikke engang prøver å sette deg inn i hvor tøft det kan være for de som faktisk er det.

Ikke alle kan forme sitt eget liv. Noen er faktisk ganske uheldige. Men de står på, og de klarer å forvandle en fortvilt omstendighet om til glede, iallfall en stakket stund av gangen. Og for det fortjener de respekt og ærbødighet.

Jeg sier det igjen:

Jeg er så jævlig stolt av dere!

WoW Anonym... Nå ble jeg skikkelig imponert...!!!! For et utrolig flott og sterkt menneske du må være som velger å ha ett barn unnfanget på en slik måte... Er sikker på du kommer til å oppdra dette barnet til å bli minst like flott som deg selv...

Stå på!!!

Klem

Jeg er 19 år og 5+ uker på vei. Jeg var usikker da jeg fant det ut for noen dager siden, men er svært glad nå, og ganske bekymret for det lille vidunderet som vokser inni meg. Håper bare alt går bra med det. :)

Selvsagt tenker man på sex når man er 13 år, 14, 15, 16. :) Det er i den alderen seksualiteten vår utvikler seg og begynner å bli voksen. Det er likevel ikke heldig å bli gravid på et slik tidspunkt, men de som har blitt det har klart seg bra. Jeg håper og tror at de vet hva som er best for de, og forstår konsekvensene av det de gjør.

Jeg føler meg ung, men ikke FOR ung for dette. Jeg er lykkelig.

Jeg ble også rørt av innlegget ditt anonym..

du må være et utrolig sterkt menneske. Jeg vet ikke om jeg ville klart det selv. Selv om jeg aldri har villet ta abort. Det beviser bare at modenhet ikke avhenger av alder. Lykke til videre.

Til HI.

Kan jo faktisk være slik at dere "eldre" gravide går glipp av noe?

Hva vet dere om det?

Dere vet jo ikke hvordan det er å være ung mor/ung gravid, og de igjen vet ikke hvordan det er å være eldre med barn.

I dagens samfunn er det ikke lagt opp til at barn skal være barn.

Allerede i barnehagen snakkes det om ansvar, og egen læring, og jeg synes ikke det er rart at unge jenter vil ta ansvar!

Det er jo dette de har fått lært at det skal de gjøre.

Dette fortsetter i større grad på barneskolen og ungdomsskolen.

Det er både fordeler og bakdeler med det å bli mor, uansett alder.

De eldre gravide ser fordelene med det, de yngre ser fordelen med det.

Sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...