gerd Skrevet 14. juni 2006 #1 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg lurer på å kjøpe denne, men da må man kunne sette ryggen helt opp. Hvor store barn kan sitte i den? Er dette et bedre kjøp enn en Brio Sitty? Jeg tenker litt på at jeg ikke bruker vogn så mye. Venter forresten nr to nå i september og har kjøpt en mistral til henne. Storesøster er tre år i november. Hva er lurt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5357403-er-det-full-sittestilling-p%C3%A5-easywalker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 14. juni 2006 #2 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg har en one tree hill vogn, som minner litt om easywalker. Kan ikke sette ryggen helt 90 grader opp, men den er ganske rett i ryggen. Har også brio sitty, og lillegutt sitter like bra i begge vognene når det gjelder ryggstillingen på dem. Skal du gå for en easywalker ville jeg ha venta på den nye som kommer nå i sommer som heter easywalker sky. Den er 1 kg tyngre, men har svingbart forhjul, regulerbart håndtak og full liggestilling. Tror easywalker er forholdsvis lang i ryggen, så rekner med at barna kan sitte i den ganske lenge. Kjenner flere treåringer med easywalker/oth vogn, og de har god plass. Hvilken vogn du skal kjøpe avhenger veldig av hvilke behov den skal dekke. I og med at du ikke bruker vogn så mye er det jo lurt å tenke på hva som er greit å ha til nestemann når denne vokser til. Selv om mistralen er en god vogn, kommer det nok til et punkt der det er greit (å supplere)med en mindre og lettere vogn, gjerne rundt 12-18 mnd. For din del kanskje til neste sommer. Da er det jo greit med en vogn med full liggestilling. Dessuten er disse trehjulsvognene en drøm å trille i forhold til en firhjuling, selv sittyen som er liten og nett.Har faktisk ikke hørt om en eneste person som er misfornøyd med easywalkeren sin enda. Men easywalker er mer en lett type sportsvogn, brio sitty er en helt enkel trille. Grunnen til at jeg har både oth uj og sitty er at trillepiken vår ikke helt klarer med (eller jeg stoler ikke helt på at hun klarer med...) oth`en (hun er 9 år). Sammenlagt blir begge vognene små, mens "oppslått" er brio sitty en mye nettere trille. Den er grei å dra med seg i situasjoner der det kan være greit med en avlastning fra å gå for litt større barn, som sikkert er det din eldste datter trenger. Min 1 år gamle sønn elsker å trille i sittyen, han sitter veldig fritt og godt i den og har god oversikt. Men den er ikke god å sove i, og egner seg kun for kortere turer så lenge barnet sover på dagen. Så om du tror at mistralen dekker alle dine behov som sportsvogn i hele vognperioden, kan det være ok å gå for en helt enkel trille som brio sitty - for storesøster nå og for babyen når den blir litt større og dere skal på småturer, en tur i butikken osv. Om du i løpet av sportsvognperioden kommer til å ønske deg en lettere vogn som tar mindre plass i bilen enn mistralen og som er en super shoppingvogn eller turvogn (også for mindre, sovende barn)ville jeg gått for easywalker. Mitt tips er å reise å se på begge vognene, så får du en følelse av hvordan de to vognene er og hvilke behov de vil dekke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5357403-er-det-full-sittestilling-p%C3%A5-easywalker/#findComment-5358546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerd Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. juni 2006 takk for flott svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5357403-er-det-full-sittestilling-p%C3%A5-easywalker/#findComment-5378609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå