Gå til innhold

April: Skryteinnlegg (evt tråd)

Anbefalte innlegg

NÅ må jeg skryte litt av meg selv. Har nemlig både fått kost meg og gjort masse fornuftig.

Kos:

Skulle til sentrum i det halvfine været (fint, men kald vind) for å se om jeg fant noen nye t-skjorter, og egentlig også presang til yngste nevøen min som vi skal i bursdag til på søndag. Mamma ringte (jeg trodde hun jobbet fullt denne uka) og fisket på hva jeg skulle gjøre. Viste seg at hun hadde fri helt frem til 15 og vi ble enige om å møtes til lunsj kvart over 11. Satset på at Matilde skulle sove godt i vogna utenfor kafevinduet (egentlig litt unormalt - hun har sovet dårlig i vogna/utendørs i det siste). Hun sovner godt på veien, jeg og mams storkoste oss på kafe og Matilde sov i overraskende 1,5 time, i vogna, utendørs med masse trafikklyder! *imponert*. Shoppa litt etterpå, glemte bursdagspresang (så da har jeg en unnskyldning for å gå i morra også, hehe) og spaserte hjem igjen med ei blid og uthvilt Matilde i vogna.

Fornuftig:

Lagde middag selv og hadde til og med 2(!) grønnsaker til (kjøttboller, brun saus, brokkoli og blomkål) - har vært litt dårlig på å lage (sunn) mat når det har vært så fint vær. Rett etter middag skyndte jeg meg å vaske soverommene + kontoret før Øyvind stakk ut på noe bil-gutte-greier. Etter jeg hadde fått Matilde i seng og hun hadde sovnet (vi driver med avvenning med/av (hæ?) babysafe så det er litt sprell på kveldene) tørket jeg støv (skjer en gang i mnd kanskje, ellers er det bare gulvvask og støvsuging *rødme*), skrubbet vekk filtknottlimet på kjøkkengulvet, vasket alle gulvene i 1. etg, vasket alle badene (vi har ett bad, et separat toalett + gjestedo = gammelt hus), ryddet hele huset (før vasken egentlig), dusjet og skiftet på sengene. PHEW!! Klar for senga nå så definitivt!!

Flink? JEPP! Er så fornøyd med meg selv at jeg nesten har glemt at grønnsakene i dag ble fullstendig ihjelkokte og smakte ræva (gjorde egentlig ikke noe for Matilde spiste med god appetitt i dag i motsetning til hvordan hun ahr vært de siste ukene), at jeg glemte at vi ikke hadde saus til kjøttbollene før klokka 4 og grønnsakene var satt på kok og at Matilde i ettermiddag har vært superklengete (hva ER dette - jeg kan jo ikke gjøre annet enn å sitte på gulvet med henne halve dagen jo!!?!?!).

I morra skal dagen nytes både i og utenfor rent hus, blomster til bordene skal kjøpes og beina skal på bordet med film i morra kveld når gubben skal ut med jobb.

Ha en fin kveld og morradag, jenter og ikke glem å skryte av dere selv :o)))))))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5356695-april-skryteinnlegg-evt-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er super flink!!!!!

Jeg har skiftet på¨senga i dag, satt på 2 maskiner med klær og oppvaskmaskina, og jeg synes JEG var flink..... hi hi hi, bare barnematen i forhold til deg da.

Men vi har kost oss masse, vært ut sammen tremeningen til Marius fra morgen til middag.

Så flik du er! Jeg er veldig flink til å kose meg jeg også. Ikke vært så flink med det fornuftige jeg da.... Som ingen her inne har hatt mulighten til å gå glipp av så har vi jo strevd en del i det siste. Etter helgen har LIlle vært i topp form og humør. Ingen forkjølelses, falskkrupp, barnesykdom eller tannplager. Så nå har vi bare sovet og hvilt none dager. Det sammen med de firer siste slitsomme ukene har medført at jeg har fått en dårlig uvane med å bare la alt flyte...og bare å ta meg av Lille..... Han er blitt bortskjemt, og jeg har kommet litt ut av det når det gjelder andre gjøremål...hehe....Vel, alt tar jo en slutt. I går var det rett og slett ikke mulig å bygge høyere på kirkespiret av skittentøy oppå dunken.....og vaskedama vår er her nå og det fremkalte jo en viss panisk tvangsrydding her i går kveld.... samt at vaskemaskinen har gått non-stop i snart et døgn. Så nå er vi vel snart tilbake på normalen....Så litt flink har jeg kasnkje vært likevel :-) Ha en fin dag jenter!

Skal si du har fått rett gir igang, Yaddaline!! Det må jeg si! Imponerende! Jeg tar deg på ordet og skryter litt av egen innsats -litt inspirert av dine bragder...

I går limte jeg inn bilder fra snuppa ble født og til i dag! -To fulle album! (må roe ned den knipsingen litt, tror jeg..) Jeg sydde om en kjole fra min mor, jeg sydde for og "stiving" til en strikket veske, vasket 4 maskiner med klær, var til middag hos svigers og siden i bursdag til snuppas oldemor, pluss at vi hadde besøk av ei venninde og sønnen i tre timer på dagen...

I dag har jeg ommøblert stua, støvsugt og vaska overetasjen, vaska to maskiner med klær, + oppvaskemaskina har dundret og gått.., jeg har rydda og vaska kjøkkenet og stua, jeg har gravd i hagen (vi skal med tid og stunder lage oss en terasse), lagt sammen et årsverk med nyvasket tøy (fra i går), laga middag (fleskepannekaker) til en mann som ikke kunne komme til hjem til middag likevel..., vært i hagen og latt snuppa bade litt ute, tørket støv (skjer en gang i mnd kanskje..) og så skulle leg redigere hjemmesidene våre, men fotoapparatet var tomt for batteri så det må vente.. Så skal jeg støvsuge underetg når snuppa våkner igjen. Samler seg ekstremt med støv når det er tørt ute!!? Jaja, måtte bare skryte av de siste dagers innsats..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...