Gå til innhold

sterke smerter,hjelp! fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har ide om det er vanlig å virkelig sterke smerter tidlig i svangerskapet,(14 uker )... har fått vite at det er bekkenløsning,men verker jo i beina,korsruggen,bekken,lysken,hofta ja overalt..kanskje noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Det er nok mulig ja! Eg begynte å verke rundt de tider i forrige svangerskap. Men hadde da ein fot som var 2 cm kortere enn den andre, som var ein medhjelper i å få bekkenløsning tidligere. No, 2 år etter fødsel, hr eg fortsatt vondt, men var til kiropraktor, og han knakk opp litt, og da var det 0,5 cm i forskjell. Håper på å vere bedre rusta denne gang. Det kan kanskje vere verdt det å prøve ein time hos kiro. hugs at du blir sår i bekken nokon dager etterpå, men så blir ting bra. Om du ikkje føler dette er noko for deg, ville eg ha kost meg med litt velpleie hos fysio, siden det er gratis for gravide inntil 12 ganger (om henvisning frå lege med diagnose). elles er det viktig å prøve gå ein tur kvar dag, og holde seg unna snop og kaker og slikt... Jo tyngre me vert jo vondere blir det, da er det ikkje nødvendig å få på seg unødvendigt med kilo. Snakker av erfaring.. Håper du finner noko som fungerer for deg, og at det ikkje blir så ille. Bekkenbelte hjelper for nokon, og ein krem som heiter Fibroderm (fås hos fysio). Lykke til...

Skrevet

Høres ut som bl ja, vanskelig å gi tips for alle tilfeller er forskjellige. Eneste råd jeg kan gi er for det første å ikke forverre smertene, ta det med ro, men ellers så gjelder det å komme seg til fysioterapeut til behandling så fort som mulig

LYkke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...