Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #1 Del Skrevet 14. juni 2006 For meg virker det sykt at så mange av de som jobber i helsevesenet mener at jo vondere det gjør å føde, jo bedre er det. Det skal gjøre vondt å føde! Det skal helst være den verste smerten du noengang skal oppleve! Det skal være så vondt at du tror du holder på å dø! Du skal ligge hjelpeløs og helt ut av kontroll og hyle og skrike og gråte ubehersket! Alle som forherliger smertefulle fødseler blir jeg aldri klok på. De som takler å føde uten bedøvelse og som ikke trenger noe smertestillende i fødsel, det er klart det er bare bra for de. Men for de som er veldig redde og de som opplever fødselen som et rent helvete, det er helt sykt at noen jordmødre skal stå der og si "dette skal du bare tåle. Tenk på alle som har gjort dette før deg. Smertestillende får du ikke, det er bare noe tull". Jeg fordømmer virkelig alle leger og jordmødre som påstår at jo vondere jo bedre er det, og det er liksom om å gjøre føde uten noe smertestillende selv om det gjør så vondt at du tror du dør. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5356579-helt-sykt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva luna Skrevet 15. juni 2006 #2 Del Skrevet 15. juni 2006 Helt ærlig! Jeg tror virkelig ikke at noen leger eller jordmødre mener at jo vondere jo bedre. De fleste har født selv og tror ikke de unner andre å ha det vondest mulig under fødselen. Jeg har ihvertfall ikke møtt noen i helsevesenet med slike holdninger. Dette var kanskje holdninger de hadde i gamle dager, men dette har jeg aldri hørt noen fortelle at de har opplevd! Synes dette var det største tøv jeg har hørt på lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5356579-helt-sykt/#findComment-5365804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå