Gå til innhold

Mai: Har mai babyene faste rutinere??


Hame ble født

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Begynner å finne rutinene vi nå.

 

Vi står opp rundt 10, hun ligger uten bleie på badegulvet mens jeg dusjer osv, men sjeg spiser ligger hun under babygymmen, så vil sove igjen rundt 11-11.30, gir henne da pupp mens jeg drikker en stor kopp med kaffe :), så rap og så sovner hun av seg selv i vogna. Sover da i 2-3 timer, opp for mat og litt kos, men legger seg igjen allerede etter en halv time, sover så i 1-2 timer, så mat og så er hun kjempe våken og kjempe blid i 2-3 timer, da begynner kveldsuroen, og hun gråter og er urolig i en times tid før hun får på seg nattdrakt får kveldspupp i mørket på soverommet og så sovner av seg selv i sengen sin alt mellom 19-20.30. Så sover hun til 01 eller 02, får mat og sovner igjen fram til ca 4, det samme igjen kl 6-7, da får hun sovne til puppen og vi sover sammen fram til ca kl 10...

 

Slik er det til oss, men noen dager skjærer alt seg, og alt blir bare "rot". Enn dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke så veldig masse rutiner enda...hun pleier å våkne rundt 8..da står vi opp... jeg vasker henne, kler på henne... en times tid etterpå sovner hun igjen... sover en stund da..kan være fra 1 time til 3 timer...i 11-12 tiden har jeg pleid å gå tur..men nå er sambo hjemme på ferie så da blir det litt anderledes... resten av dagen så sover hun litt og er MYE våken..hun sover som oftest små lurer på 10-20 min...

mellom kl 19 og kl 20 bader vi henne...og litt over 20 så sovner hun..men hun sovner på fanget vårt..har ikke prøvd å ligge henne i sengen sin enda... hun sover da til 1-2 tiden.får mat..hun sover ofte mens hun spiser...så våkner hun gjerne i 6 tiden... av og til før også..har hatt noen dager nå der hun har fått mat en del flere ganger om natten..vet ikke om det er noe økedøgn eller hva jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vi opp alt mellom 7 og 12, kommer an på om jeg orker stå opp tidlig elller ikke. Hvis ikke, ligger hun i senga vår og da sover hun lenge. Ellers er det opp og stelle runt 7-9, pupp, litt prating og så sovner hun av seg selv i vogna mens jeg lager meg mat eller styrer med andre ting. Da sover hun i 1 - 3 timer, så er det mat og stell igjen. Hun får ligge på gulvet med babygymmen sin, eller vi ligger sammen på gulvet og skravler, så sovner hun igjen i 2-tida og da går vi ofte trilletur. Da kan hun sove i 4 timer, så er det opp og spise og kose litt, og sove videre. På kvelden er hun mye våken, gjerne fra rundt 6-7 til 11-12 med smådupper innimellom. 11-12 tar vi kveldstellet med pysj, så får hun mat i mørkt soverom, legger henne i senga si og synger noen sanger for henne. Så går jeg ut, og etter en halv - halvannen time sovner hun av seg selv etter å ha ligget og pludra litt for seg selv. Det hender jeg må inn og synge litt mer hvis hun er urolig, men som oftest går det bra. Så sover hun til halv sju-sju og da er det på'an igjen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her våknes det til liv mellom 8 og 10, en pupp, vaske og stelle, den andre puppen, sove 1-2 timer, våken og prater og koser, pupp, sove 1-3 timer, våken 2-3 timer, kveldstell+ pupp på soverommet i halvmørket og sovne et sted mellom kl.7-8, pupp kl.1, pupp kl 5-6, pupp kl 8-10...og på`n igjen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...