snoopiloo Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Hei modne medsøstre. Lurer på i hvilken uke disse prøvene skal tas. Er selv midt i uke 7, og skal til lege og jordmor i neste uke. Noe jeg bør passe på å be om eller få sjekket ? Takknemlig for svar. Klem
LaLaLand Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Nakke fold testen må tas mellom 11-13 uker. Duo testen tas mellom uke 15-20 og fostervannsprøve tas etter uke 15. Det er spesielt viktig å ta nakkefold ULen i det tidsrommet, ellers kan den gi feil resultater. Lykke til!
Sylteflesk Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg fikk innkalling til såkalt "genetisk veiledning" på Ullevål i uke 9. Da ble det tatt blodprøver til duotesten og så tok jeg UL i uke 12. Da var blodprøvesvarene klare. Ultralyden må tas mellom uke 11 og 13, og det vanlige er at duotesten tas før det. Fostervannsprøve etter uke 14, først da er det nok fostervann til å ta prøve. Men selvsagt så tidlig som mulig etter det med tanke på en eventuell abort etterpå. Så uke 15 er nok ideelt for fostervannsprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå