Gå til innhold

Juni: pinsessa har kommet!!! (samme som skravle)


ei_til_gojente_har_kommet:-)

Anbefalte innlegg

ille prinsessa har kommet!!!! NYTT 22:07 14.06.2006

Ja, da har jeg fått verdens fineste lille jente! Hun kom på lørdagskveld kl.20.15, 3 timer og 3 kvarter før termin... (og bestemor sin bursdag)

fødselen startet med at vannet gikk 10.20, og siden vi må reise med ferge til s.huset dro vi med en gang... Vi var på s.huset ca.12.30 og jeg hadde da regelmessige rier, men ikke de helt store smertene. Riene var heller ikke særlig effektive:-( Hadde 3cm åpning da vi ankom, og hadde fortsatt 3 cm da jeg ble undersøkt i 3 tiden... Ble skuffet og mer og mer motløs for hver gang jeg ble undersøkt og ingenting hadde skjedd!! Fikk akupunktur som smertelindring, modning og vanndriving, og syntes virkelig det hjalp! Gikk en tur i badekaret i 5 tida, og da begynte de virkelige smertene!!!! Men, hadde jo ikke hatt noe fremgang for hver gang jeg ble undersøkt så jeg ba om epidural, siden jeg trodde det kom til å ta lang tid... Gikk ut av badekaret, og anestesilegen kom ca.17.30-18.00, og jeg kom til himmelen! Angrer overhodet ikke på at jeg tok det valget:-) Og herfra gikk det radig unna! Da jeg ble undersøkt hadde jeg 5-6 cm åpning, og neste gang 7, og neste gang bare en kant igjen!!! D akjente jeg trykketrang, og fikk begynne å trykke som jeg selv ville:-) Stilte meg på alle 4 i senga, og jobbet kjeempegodt med riene! Plutselig var hodet ute:-) Men, da fikk jeg beskjed om å snu meg, for snuppa satt fast med skuldrene! Hun hadde også navlestrengen 2-3 ganger rundt hodet, så de måtte bare dra henne ut av meg i full fart (noe som endte med litt revning) Ble litt dramatisk og de løp ut med min lille livløse datter, men vi hørte snart noen vakre små klynk fra gangen, og de kom med henne til meg etter en liten stund:-) Fikk ha henne hos meg hele tiden mens jeg ble sydd, og var med på det første stellet (gikk selv) :-) Er veldig fornøyd med fødselen!

Det må også sies at dette var min andre fødsel.. Den første startet også med vannavgang, men startet ikke selv med rier så de måtte sette meg igang.. Fikk epidural da også og det var like himmelsk den gangen.-) Uansett så har jeg nå fått verdens fineste lille prinsesse og storkoser meg første dagen hjemme fra s.huset:-) pappan har badet henne for første gang, og storebror (5) er kjempestolt!

Lykke til alle dere som enda venter! Det er virkelig noe å se frem til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse masse! Kos dere max i tiden fremover!

 

Ps. Du må føre deg opp på fødelisten til juni-barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååååååååååååå mye !!!!

 

Bra alt gikk bra til slutt..

 

Kos dere masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!!!!!

Vel overstått-det høres så dramatisk ut at en er avhengig av ferje for å komme til føden:)Godt at alt gikk bra til slutt og dere endelig fikk prinsessa deres!

 

Er sååååå fødeklar selv nå-sist gikk jeg 11 dager over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...