Gå til innhold

Dere "overtids" damer...

Anbefalte innlegg

Hvordan går dagene til dere som har gått over termin? Holder dere dere mer i ro og gjør mindre, eller lever dere som "normalt"??

Jeg er nå 2 dager over termin og har ingen tegn på at noe skal skje. I dag var jeg en tur på stranden, i morgen er det frisør og David Gray konsert etc. Må jo fylle dagene for å ikke bli helt gal av å vente. Noen reagerer på at jeg er så aktiv når jeg er over termin, men kan jo ikke bare sitte hjemme å vente heller????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5355400-dere-overtids-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg går over tiden så kommer ikke jeg til å sitte i ro.

Merker nå at jeg får vonde kynnere på slutten av dagen nå når jeg har hatt dager der jeg har gjort en del. Jeg er ikke klar til å føde, vel er egentlig det da men samboeren er vekkreist til fredag så jeg får ikke lov til å føde før helgen. Jeg har termin neste fredag.

Det jeg mener er at hvis en skal få noe til å skje bør en vel nesten være i bevegelse kanskje??? Ikke vet jeg, det er nå bare en tanke jeg har. Jeg er førstegangs så jeg vet fint lite:-)

Hadde nok også blitt sprø om jeg skulle sitte hjemme å vente, hvorfor skal nå vi det????

lykke til

Jeg har gått henholdsvis 12 og 16 dager over tiden begge gangene jeg har født. De siste dagene du venter er ikke gode. Nå var jeg blant de som hadde fødselsangst og grudde meg til fødselen. Det ble etter hvert en pinebenk, jeg gikk og grublet og grublet og var utrolig rastløs for hver dag. Det ble bare lenger tid å gå og grue meg til noe som var uungåelig. Jeg satt ikke stille. Jeg levde som jeg gjorde før. Var i vanlig aktivitet. Så dere som går over tiden, ikke sett dere ned og bare vent på fødselen. Lev som dere har gjort før. Gå rundt omkring hjemme og litt utenfor hjemmet. Lange turer hjemmefra er ikke å anbefale. Plutselig kan det skje ting som gjør at du bør være i nærheten av sykehuset. Ikke sitt stille hele tiden, nei.

6 dager over her også. en venninne av meg sa at hvis hun skulle bli gravid så var jeg et godt eksempel, jeg tar det litt med ro, men har avtaler alene el m noen hver dag,

har svake mensmurringer i ryggen, men tror jo det like gjerne kan være fordi man sitter feil.

vente vente vente, jeg har i hvertfall litt sommerfugler hver kveld jeg legger meg, men akk, ikke i natt heller. skal på ahus på ul i morgen, så det blir jo litt spennende, har jo ikke vært på det siden uke 19.

tok meg en dukkert i går ihvertfall og skal på cafe i dag....leser bøker dag og natt. får fullført prosjekter jeg aldri har klart å avslutte, joda får jo gjort litt....

Overtid her også, og vi pusser opp!

Krabbende rundt på badegulvet og legge fliser er ikke lett med kjempemage men da blir en ikke sittende og vente i alle fall... Er utrolig rastløs nå og innbiller meg at babyen faktisk bestemmer seg for å bare bli der. For godt.

Annonse

Overtid her og, men foreløpig bare en dag da! Forrige gang gikk jeg ni dager over, så hadde egentlig ikke forventning om noe tidligere denne gang. Hva jeg driver med om dagen; akkurat det samme som før, men kanskje i litt saktere tempo og i mindre mengder. Driver og pusser opp, så vi har i grunn igjen endel som burde vært gjort før babyen kommer...kanskje greit å gå litt på overtid! I dag har jeg forresten vasket halve huset...litt slitsomt, men skal ta meg en strekk på sofaen etterpå;)

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...