Gå til innhold

Spørsmål om vekt.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Hvor mye er det vanlig å legge på seg i siste trimester, noen som vet om man legger på seg mer eller mindre de siste tre månedene. Jeg la på meg masse på begynnelsen av svangerskapet og mindre i andre trimester. Så nå lurer jeg på hva andres erfaring er. Og hva som er normalt...eller om det kanskje er helt forskjellig fra person til person. Jeg har til sammen lagt på meg 11 kg og syntes det er greit, siden vekta har stått stille en stund, selv om det kanskje er litt mye i forhold til andre. Jeg er i uke 29.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5355159-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk den gjennomsnitlige vektoppgangen for norske kvinner er oppjustert til 17 kilo, og det er da også regnet som normal og forventet at en går opp hvert fall 12 kilo eller mer. Synes ikke 11 kilo i uke 29 var mye i det hele tatt.

Jeg har gått opp ca ti kilo og er i uke 33, og dette er helt på linje med de to tidligere svangerskapene jeg har hatt. Har gått opp mest i ukene 20-30, og i siste trimester har jeg kun gått opp noen få kilo. Kan hende det blir mer denne gangen da jeg er høygravid om sommeren og kanskje får mer vann i kroppen, men de kiloene får jo bare komme som de vil:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...