Gå til innhold

Noen på Lambertseter? og... klør du?

Anbefalte innlegg

Nylig flyttet til Lamberseter, rett ved senteret så og si. Lurer på om det er flere av oss i området? Har termin 5 des. Hadde vært gøy om det var flere av oss her i nærheten for treff, trening, turer etc. Ingen av mine venner venter barn eller tenker på det en gang! Er 31 år og dette er vårt første barn. Er i super form og gleder meg veldig å bli mamma.

Så lurer på, er det flere som klør her? Jeg holder på å bli gal! Smører meg, bruker milde såper.. Men klør og klør. Har aldri hatt problemer med det før. Har hørt at kløe kan forekomme sent i svangerskapet, men jeg har hatt dette minst 1 mnd. Takknemmelig for tips og råd.. :)

Fortsetter under...

her klør det som bare det.legen sa at svangerskapskløen som var vanlig kom inni hendene og under bena og at det kom helt på slutten..men det var nok kløe som kommer av at jeg er gravid mente han på.hele overkroppen er full av sår jeg har klødd fram, men får ingenting mot det av han.......

'

vet det finnes noen tab for det men blir det flere mnd før det gir seg må jeg ha noe for det(kommer til å bli et stort sår helemeg)

Hmm, det er da jammen ikke noe særlig nei, synes du skal ta kontakt meg jordmor eller annen lege jeg da, det må da være en grunn til kløen!? Og noe i mot det... må jo være skikkelig plagsomt. Har dere prøvd å smøre på aloe vera? Det kan umulig være skadelig... men om det hjelper..!?

Annonse

Hei, takk for svar! smører meg med bodyshop kremene som er ganske fete. Hjelper kanskje litt men. Tror ikke jeg trenger oppsøke lege, er nok ikke farlig, bare tør hud, men skal høre med jordmoren neste gang jeg er der. Ingen fra Lamberseter og omeng her? Skal ha 5 des. Hadde vært kjempegøy å treffe noen! Lambertine :)

Har hørt om mange som har fått hjelp mot svangerskapskløe hos legen sin. (Også de som har fått kløe omtrent fra første dag. )

Anbefaler deg virkelig å ta kontakt med legen igjen, og forklare at dette faktisk er plagsomt, og et reelt problem.

Legen er en almenn lege, og ikke en svangerskapsekspert, men han kan sikkert sende deg videre til en hudspesialist om ikke bøkene hans kan hjelpe deg videre.

Ville bare si at hjelpen finnes, men du må nok insistere på å få den.

Og om du bor på Lambertseter og har termin tidlig i des, så sees vi nok på helsestasjonen på nyåret!

Jeg har termin 8. des, og bor også omtrent rett ved senteret.

Ellers er det vel sikkert mulig å dra igang et treff for flere her inne som sikkert bor i oslo og omegn.

Kanskje vi skulle forsøkt å startet et eget treff for oss des. mammaer?

Så får du kanskje møtt noen som er ganske like deg i situasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...