Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #1 Del Skrevet 14. juni 2006 Gutten min er snart 5 år. Bruker bleie om natten og den er alltid klissvåt. Har prøvd alle tips om å drikke lite om kvelden o.l. Han tisser aldri i bleien når han er våken, så det er ikke det at han ikke gidder å gå på do. Tror rett og slett han sover så tungt at han ikke kjenner han må tisse. Nå har vi prøvd uten bleie i tre netter. Han har drukket lite på kvelden og gått på do. Vi har vekket han før vi legger oss slik at han får gått på do. Likevel har han våknet av et vræl hver natt i tre tiden, vått i sengen. Lager ikke styr av dette, oppmuntrer han til å prøve litt til og sier at alle som skal prøve å slutte er uheldige noen netter før de klarer å holde seg tørre. Men jeg lurer på om dette har noe for seg? Kommer han til å klare det eller kommer dette til å fortsette lenge? Andre med lignende erfaringer?Jeg lurer på om han rett og slett sover for tungt eller ikke er klar for å slutte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5354634-hvordan-hjelpe-snart-5%C3%A5ring-%C3%A5-slutte-med-nattbleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseSjefen Skrevet 14. juni 2006 #2 Del Skrevet 14. juni 2006 Høres ut som jenta mi, men hun våkner ikke av at hun er våt heller, og hun er sju år. Hun vil gjerne prøve uten bleie innimellom, men når hun ikke våkner, så ender det bare opp med våt jente og seng. Kan hende han slutter snart, og det kan hende dere har bleiebarn noen år til. Hvis han ikke "plages" så veldig av å bruke bleie hadde jeg fortsatt en stund til uten å "mase" så mye. Vi holder på med homeopat og akupunktur hos jenta vår. Gikk mye bdre de første to ukene (ikke tørr, men mye mindre i bleia om morgenen), men nå er det litt tilbake igjen. Skal dit igjen i morgen, og høre hvor mye lenger han synes vi skal prøve. Tror det er viktig å ikke mase og styre for mye, han er jo ikke så stor enda. Men du får sikkert mange motsigende svar her. Det er mange løsninger, men mange forskjellige barn og, så det som passer mitt eller ditt barn passer aldeles ikke et annet barn. Kan i samme slengen si at vi har ei på 5 1/2 som ble tørr på natta like etter hun ble fire. Hadde tre tørre netter før vi prøvde uten, og da hadde vi bare to uhell den uka etter, og ingen siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5354634-hvordan-hjelpe-snart-5%C3%A5ring-%C3%A5-slutte-med-nattbleie/#findComment-5354985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaL Skrevet 15. juni 2006 #3 Del Skrevet 15. juni 2006 PrinsesseSjefen sier veldig mye fornuftig i innlegget over. Dersom det er tilfellet at tissingen skyldes at han sover veldig tungt slik at hjernen ikke registerer signalene fra blæren om at den må tømmes, ja det er det lite dere kan gjøre med dette nå. Som oftest er det alarm-matte som benyttes i slike tilfeller, men gutten deres er alt for liten til å begynne med slik behandling. Syns for øvrig dere skal slutte med å ta han opp på do før dere legger dere, dette har ingen innvirkning på om han blir tørr eller ikke, og dere venner bare kroppen hans til at den skal tisse i løpet av natten. Du sier dere lager lite styr av dette og det er bra, for det er jo helt normalt at en 4 åring tisser på seg om natten, og på bakgrunn av dette syns jeg dere skal la det hele bero og fortsette med nattbleie på han. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5354634-hvordan-hjelpe-snart-5%C3%A5ring-%C3%A5-slutte-med-nattbleie/#findComment-5359043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå