Gå til innhold

Fia ____?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne et navn som passer sammen med Fia. Liker egentlig ikke dobbeltnavn, men siden storesøsters navn er ganske langt synes jeg Fia blir litt "nakent" alene. Kommer nok til å bruke bare Fia til vanlig. Fia Marie, Fia Sofie og Fia Emilie o.l. vil jeg helst unngå.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La barnet hete Sofia, og heller kall henne Fia...

Hunden min het Fia, vet om flere hunder som heter det også... ikke så gøy å ha et hundenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med anonym over her ja, Fia som navn assosieres til katte og hundenavn... Som kallenavn er det okey men ville valgt et annet navn.... Ærlig ærlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet, men hun blir nok å hete Fia. Kallenavn synes jeg er en uting. Hunden vår heter Bjarne, uten at noen menneske-Bjarne'er der ute trenger å føle seg støtt av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, Fia og Bjarne ja, hver sin smak sier bare jeg, ble nesten litt kult å sette de motsetningene, tenker jo automatisk at ungen heter Bjarne og hunden Fia ;) Ingenting stygt ment om Fia altså, tenker nå helst på mobbing jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fia Celeste

Fia Mathilde (kanskje et slikt navn du vil unngå;)

Fia Ulrikke

Fia Kornelie

Fia Othelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fia Maria?

Uff, det eneste jeg kommer på er FINBECK OG FIA, og det var visst noe annet.... Hvorfor ikke PIA? Pia Charlotte, Pia Sofie, Pia Margrete?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Melonia, Nemi og Marcus-Mathias (og hva ungene enn ikke heter i dag) mobber henne litt pga navnet så overlever hun nok... det er mye rart der ute gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en bestefar fra nord-norge og der betyr pia jente. Dvs han kaller alle for "pia mi", "lillepia" osv. Så Pia utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok i litt fnisehumør i dag, må si til deg hovedinnlegger at jeg synes det du skriver er utrolig morsomt... Mobbing fra Melonia, hunden Bjarne osv. Så om du enten er en person som bare vil gå i mot andres mening og være litt "sta" vet ikke jeg, må si jeg lurer litt på hva storesøster heter...Passer hennes navn best til babyen eller hunden?? He-he, ikke for å være stygg, synes bare du virker som en orginal person, tar jeg feil? Er Fia oppkalling eller bare et navn du har falt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fia er et navn vi har falt for, rett og slett. Ser ikke på meg selv som spesielt original, storesøster har et navn som hun deler med omtrent 2000 andre i landet. For meg er Fia et kjempeflott navn, og da jeg ikke kjenner til noen hunder som heter har jeg heller ikke den samme assosiasjonen til navnet som deg.

Smaken er som baken, det vet vi jo. Noe sier meg at jeg neppe ville valgt de navnene du har gitt ditt/dine barn. Meningen med denne tråden var derimot ikke å diskutere hvorvidt Fia er et ok navn eller ikke, men jeg lurer altså på om noen har noen gode forslag til et navn nummer to?

Noen? Please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Fia Marlene, Fia Alvine, Fia Marielle, Fia Emelia, Fia Marita eller Fia Mattea? Noe som falt i smak? Jeg syns Fia er ett fint navn og jeg har en katt som heter Arne så Bjarne som hunde navn syns jeg er helt greit.

Også heter jo hunden til Påsan (sønnen til Pondus) det, kjempekult=)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Fia står best alene, og hvis det er det navnet du kommer til å bruke på hun virker det unødvendig med et navn til bare for syns skyld på papiret. Hvis du vil ha to navn uansett ville jeg da kanskje kalt hun opp etter noen i familien eller andre slik at navn nummer to får en mening på et eller annet vis. (ikke bare fordi Fia er et kort navn liksom..)

Noen forslag:

Fia Bertine

Fia Helene

Fia Merete

Fia Susanne

Fia Josefine

Noen som falt i smak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fia er verdens fineste navn! Jeg har selv en datter på snart to som heter Fia Pauline så synes jo selvfølgelig det er et vakkert og kult navn. Ellers syns jeg Fia Zeppeline, Fia Alvine og Fia Wilhelmine er fint.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig Fia passer best alene jeg. og det er ikke nakent og kort. nå vet jeg ikke hva storesøster heter, men f. eks Beate og Fia, Krsitina og Fia. Så høres det ikke kort ut. Fia er egentlig litt tungt i seg selv syns jeg finest alene...men det var min mening.

og jeg syns det er et fint navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Fia er et fantastisk navn. :) Skjønner at du vil ha et mellomnavn likevel, det er jo veldig kort. Skulle egentlig helst visst etternavnet for å få alt til å klinge bra sammen, men her er forslag:

Fia Simone

Fia Olivia

Fia Katarina

Det er morsomt å sette sammen navn med Fia! Det blir masse melodi i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Less is more!!

Synes Fia er kjempetøft,kunne godt brukt det selv. Men hvorfor ikke la det stå alene,jeg synes det er enklest og penest.

Hva synes du, og dere andre eventuelt, om Max??

Vurderer det til vår gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg....

du skal ikke bare kalle ungen din for fia - fido da? mens du er inne på hunde navn liksom...

fia- maria... huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...