Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #1 Del Skrevet 14. juni 2006 er det noen som har målt hcg- nivå i uke 6? Hva hadde dere? Hva er normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #2 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei, jeg lurer egentlig på det samme :-) tok hcg på mandag, den var på 6767, tok ny i dag, men får ikke svar før i morgen.. Det jeg vet er at Hcg fordobler seg hver dag til nivået er på ca 10 000 for så å øke langsommere... hvis graviditet stopper opp vil hcg nivået halveres for hver dag.. Hcg nivået er høyere for jente foster enn gutte fostre.. Hva som er innenfor normalen vet jeg ikke, men det er ihvertfall individuelle forskjeller.. Hva var Hcgen din da... Jeg er forresten i uke 9 etter site mens første dag, men legen mente jeg var i uke 5 eller 6... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #3 Del Skrevet 14. juni 2006 hei du. jeg venter på svaret mitt, jeg får det imorgen. Jeg kan fortelle deg hva jeg fikk da.. Hvorfor mente legen at du er i uke 5 eller 6 istedet for 9? Pga Hcg nivået ditt eller? han satte deg tilbake ganske mya da, jøsses. har du hatt ultralyd? kanskje du skal spørre etter ultralyd så du/dere kan finne ut for sikkert når du har temin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #4 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg tok ultralyd, men legen så ikke at hjerte slo :-( tok derfor hcg på mandag og ny nå i dag, får svaret i morgen jeg også.. Gruer meg.. Skal ta ny ultralyd på mandag, så jeg får bare være tålmodig...Han mente jeg ikke var så langt på vei pga målene han tok av fostersekken, tror jeg, sykepleier sa at i følge hcg nivået skulle jeg være ca 5-6 uker.....Jeg skal prøve å komme i kontakt med min egen gynekolog i morgen for å få en oppklaring.. Lykke til i morgen da, håper alt er bra med deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #5 Del Skrevet 14. juni 2006 uff a meg, det må være forferdelig ikke vite og gå å vente slik. pga tidligere spontanabort får jeg ultralyd på fredag. jeg håper alt er bra med deg og spiren. det kan helt sikkert være at du har tatt feil av når du ble gravid. dersom fosteret ikke utvikler seg riktig og du teoretisk sett er 9 uker på vei, men fosteret tilsvarer 5 eller 6 uker, så har du jo gått lenge med et foster som ikke er levedyktig og jeg vet ikke hvor vanlig det er. du skulle jo tro at kroppen ville begynt å støte det ut innen nå. jeg håper og tror at alt er fint med deg og at du har bommet på når befruktningen har skjedd. Jeg føler virkleig med deg. mitt forrige svangerskap utviklet seg aldri slik som det skulle, men jeg fikk aldri en positiv urintest heller da, fordi hcg var så lavt. fortell meg hvordan det går med deg! vi får begge svar imorgen så da kan vi jo sammenligne, dersom legen tror du er 5-6 uker på vei og jeg er ca 6 uker.. ta vare på deg selv og spiren så lenge, det går nok så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Migg Skrevet 15. juni 2006 #6 Del Skrevet 15. juni 2006 Pga blødning før helgen målte jeg på mandag. Da var jeg 6+5. Jeg hadde da 60 000. Har vært og tatt ny test i dag, får svaret i morgen. Hvilket tall du får er ikke avgjørende, det er stigningen man ser etter (ev. at det synker) Referanseområdet er veldig bredt, store variasjoener mellom kvinner (og kvinners ulike svangerskap) er vanlig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen og Engelen Luca Skrevet 15. juni 2006 #7 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei lykkelig "gammel" og gravid.. Jeg vilel bare titte innom her for å si at akkurat det samme skjedde meg.. Jeg var på ultralyd når jeg trodde jeg var 8-9 ker på vei, men legen klarte ikke å finne hjerteslag. De mente derfor at det var en truende abort, og målte hcg nivåer og satte meg opp på ny ultralyd. Ei uke senere hadde hjertet begynt å slå, og de fant ut at jeg var 6+4. I dag er jeg i uke 19, med en liten gutt.. Alt har gått bra, og terminen jeg fikk på den tidlige UL`en stemte godt med den jeg fikk på ordinær UL.. Så kroppen tuller litt med oss til tider.. Uansett, lykke til.. Håper og tror det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juni 2006 #8 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei hei, jeg er ganske så lei meg nå :-( tok ny hcg i går, fikk svaret i dag, det hadde gått ned til 5900 fra 6767 som det var på mandag, legen sa at det var en unormal graviditet og at fosteret var dødt, skal på ultralyd på mandag og de vil avgjøre om det skal taes en utskrapning.. uff sørgelige greier, og vi som gledet osss slik... vi får evt prøve igjen... Lykke til til dere andre, ta vare på dere selv og kos dere.. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #9 Del Skrevet 16. juni 2006 jeg er kjempelei meg for å høre at det ikke gikk bra.. det samme skjedde med meg bortsett fra at jeg aldri var så langt på vei.. det er vondt og vanskelig, men vi mennesker har en flott tilpasningsevne og det er ikke mye vi ikke kan takle når vi blitt kastet ut i en situasjon som det.. det gjøre deg sterkere, selv om det ikke er mye trøst for deg akkurat nå. du er ikke alene om dette heller, du har mannen din og det er en kjempetrøst.. nå har du "tatt din del av statistikken" og neste gang skal det nok gå heeelt fint! ingen grunn til at du ikke skal kunne prøve igjen! det er faktsik lettere å bli gravid etter en SA, men legen vil kanskje råde deg til å vente en menstruasjon først.. BE STRONG!! jeg er igjen kjempelei meg for å høre triste nyheter.. jeg venter fortsatt på resultatene mine.. Ta vare på deg selv og tenk positivt.. Lykke til med alt!! Jeg vet det er vondt.. Men du skal se du blir gravid igjen om ikke lenge og at alt skal gå så fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #10 Del Skrevet 26. juni 2006 hvor langt er jeg på vei da hadde noen og 60 bare jeg i dag så er veldig tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå