Gå til innhold

erfaring med Clearblue gravi test


hønetuppa ønsker barn

Anbefalte innlegg

hei

 

testet meg for 2 dager siden (IKM) og fikk negativ test etter 3 min. Så på testen noen timer senere. Da var det plutselig en kjempesvak loddrett tynn strek. Denne var ikke midt i ruten, slik jeg ser at den skal være på bildet, men mere mot venstre. Noen med erfaring med clearblue test? Kan jeg være gravid? Har ikke fått mensen enda:) håper håper!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at tynn, svak strek er strek. Være eller ikke være, min var også helt svak første gang, mannen min så den ikke. Ta en til da...så er du sikker. Men det står jo på pakka at alt du leser av etter flere timer kan være feil, test igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid med min første testet jeg meg med clearblue og jeg testet negativt. Legen min stolte 100% på testen å sendte meg derfor til ultralyd for å få sjekket bukspyttkjertelen å mage ol. Der sa radiologen at han trodde dette var et svangerskap det dreide seg om dette, men at det enda var fortidli til at han kunne si noe sikkert. Tok en test til, med quick respons, og fikk positivt svar. Anbefaler deg å ta en test til jeg også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vææær så snill alle sammen.......: Testen skal kun leses av når den tas!!! Det står klart og tydelig i bruksanvisningen at etter 10min skal man IKKE lese av noe resultat, men hive testen og ikke se på den mer. Tipper det er mange her inne som har blitt både forvirra og kanskje skuffa over feil resultat fordi de ikke kan la dette være.

 

ikke meninga å bli irritert på deg altså rikkahikka, men dette spørsmålet dukker opp på 1.trimester flere ganger i uka - og jeg begynner å lure på om folk i det hele tatt setter seg inn i det å teste seg før de gjør det. Skulle tro vi var mannfolk hele gjengen... bruksanvisning? pøh - for pyser! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før du ble gravid så lurte vel du på noe av det samme eller?

La folk spørre om det de vil dropp heller å se på innlegget. Pleier å funke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg lurte på dette før jeg ble gravid - men når jeg skulle ta graviditetstesten så leste jeg bruksanvisningen først. Dermed fikk jeg jo svar på det jeg lurte på i forb. med testen.

 

Legger folk inn et innlegg og spør så må man forvente å få svar. Idag er mitt svar at hvis en leser bruksanvisningen så får en også svar. De samme som jeg nettopp skrev inn i et innlegg her: resultatet skal kun leses av i 10 min, om streken er svak så er det likevel positivt, og den er 98% sikker fra og med IKM-dagen.

 

Jeg bruker BIM-forumet mye, og så godt som alle mine innlegg er postitive, støttende, humoristiske eller trøstende. Jeg signerer heller så godt som aldri med anonym - dvs jeg står for det jeg skriver, og hvis noen har problemer med det jeg mener så er jeg mer enn villig til å forklare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har ikke problemer med det du skriver. Og jeg er forsåvidt enig. (Grunnen til at jeg signerer med anonym er ikke fordi jeg er redd for å bli mislikt her inne, men jeg føler det rett og slett mer komfortabelt, men det skal også legges til at jeg sjelden skriver her inne samt at jeg ikke har behov for å være jævel anonym)

 

Poenget mitt var bare at jeg skjønner "desperasjonen" etter å bli gravid (jeg har nettopp mistet etter å ha prøvd i nærmere to år) og da blir det lett at man tenker på en del irrasjonelle ting, som feks å lese av en test etter tre timer (selv om man skjønner at det ikke skal gjøres) og man er sikkert ikke den eneste som gjør det heller.

Derfor tenker jeg, hvorfor ikke "bære over " med noen innlegg som for noen kan virke plagsomme om det gir håp/støtte/trøst til noen andre? Dette er jo et åpent forum og folk lurer da på forskjellige ting, irrasjonelle eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så gjør jeg akkurat det. "Bærer over" med innlegg altså :) Men jeg er nok litt hormonell for tida... er i uke 12 og kjenner at hormonene dessverre holder på å ta over kontrollen fullstendig... Og da klarte jeg for en gangs skyld ikke la være når jeg leser innlegg på innlegg om folk som leser av tester 1-2 døgn etter de er tatt, og som ter 4 tester etter hverandre, alle positive "kan det være at jeg er gravid tro?"......... tror jeg hopper til 2.trimester jeg, før jeg risikerer å skrive noe jeg angrer på... hehe

 

ps: anonymknappen er til nettopp for det formålet du beskriver her!!! Fullstendig enig med deg!!! Skjønner bare ikke helt de som bruker den når de gratulerer folk som nettopp er kommet inn her og sånt.... :) "gratulerer, så flott" hilsen anonym... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...