Tarzanmamma! Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Hva gjør dere når småtrolla ikke spiser til kvelds? Vi spiste middag i 3 tia og det er ikke mye småspising i mellom. Så 1-åringen må vel være litt sulten? Men nei da. Hjelp!
Expat Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Har du youghurt i huset? Det er populært når man ikke vil spise hos oss. Får barnet flaske før kvelden er det vel ingen fare?
Ebba2 Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Lei av brødskive tror jeg det er mange som blir her i landet vårt. Kan det være det? Man kan jo variere i det uenderlige, Kokte grønnsaker, ost, pastaskruer, litt yoghurt, hardkokt egg, kjeks (uten sukker), velling (kjempepop hos oss), risgrøt... Ellers har jeg veldig tro på at barna spiser når de vil ha mat, og at de i perioder har mindre matlyst...så jeg tror du kan slappe av, så lenge ettåringen er blid og fornøyd...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Serverer det h*n liker best. Nå har gullet mitt alltid spist nokså glupsk av kveldsmaten (er heller reservert når det gjelder middag). Mange ganger ser jeg at hun nekter å spise hvis det er "bare" det vi gjør, og villig lar seg mate hvis hun er opptatt med noe (en visp, bok, barnetv, et eller annet å fikle med). Og mange ganger nekter hun å spise helt til hun har fått en smak (og på en måte oppdaget at det var digg). Funker ingen av delene (som jeg heldigvis har sluppet å oppleve, hehe) er jeg blank. Er vel bare å legge henne da... *sukk* skjønner frustrasjonen over matnektende barn i alle fall!! Lykke til!
ennaH Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Jeg prøver å friste med favoritt-pålegget: kaviar. Funker ikke det, prøver jeg banan eller yoghurt. Får jeg nei på det også, er den siste testen å tilby en rosin. Skyver han den vekk, vet jeg at han ikke er sulten. Da legger jeg han. Jeg var ganske hysterisk i starten da jeg periodevis så at poden knapt spiste noe. Så skjønte jeg at om han har spisenekt-perioder, så har han også økedager. Etter en spisenekt-periode kan han spise opptil 9 brødskiver om dagen, i tillegg til frukt, yoghurt og middag. Så jeg slapper av, og stoler på at matinntaket hans reguleres av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå