Gå til innhold

Th@le med lille spire


Baby4påvei-har kommet :-)

Anbefalte innlegg

Hei. Må bare spørre deg om noe. Var på første kontroll igår. Legen hørte en bilyd på hjertet mitt. Hun avfeide det med at det er normalt for gravide. Jeg har vært gravid tre ganger før og har aldri hørt det da. Legen (annen lege) har lyttet på brystet mitt da også ettersom jeg har astma. Vet du noe om dette? :-) Siden du vet så mye om så mye annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he nettopp hatt eksamen, og no er det frem med bøkene igjen ;-)

Bilyd på hjertet... kan ikke si jeg vet så mye om det dessverre, eneste at det veldig ofte er et symptom ved en del hjertesykdommer. Men hvis legen din sier det er helt normalt, så er det sikkert det. Jeg var til en lege forrige gang jeg var gravid, som ikke var fastlegen min (det var helg og jeg måtte på legevakten for å få sykemelding, hadde influensa), han lyttet på meg også sa han at jeg hadde svak hjertelyd og at fastlegen min måtte sjekke opp i det snarest. Ble selvfølgelig veldig engstelig og nevnte det for fastlegen min neste gang jeg var på kontroll. Hun lyttet både foran og bak på meg og kunne konkludere med at hjertelyden min var perfekt! Så det kan jo ha vært noe rusk i stetoskopet eller i øret til legen din den dagen :-) Selv om du har astma så skal ikke det gi bilyder på hjertet, men hvis du har mye sekret i bronkiene kan det jo være at det har gitt litt bilyder. Men ville ikke engstet meg hvis jeg var deg. Ring henne og spør hva slags bilyd det var hun hørte og hvorfor det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Skal tilbake om 2 uker så jeg kan spørre henne da. Får veldig ofte kontroller. Litt kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...