Gå til innhold

Kan jeg bruke strekkmerke - krem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en strekkmerke-krem fra LOREAL fra tidligere. Kan jeg bruke denne på f.eks mage, pupper?

Tenker på barnet, om d kan ta skade av d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette fraråder jeg på det sterkeste. Skade er bra forbokstaven på hva en strekkmerkekrem fra Loreal kan forårsake.

Lykke til!

Skrevet

SERIØST????

Det var da voldsomt...

Skrevet

Jøssenamn.. det har ikke jeg hørt no om heller.. men når det er sagt så er det ikke så mye som funker mot strekkmerker..( fikk ¨beskjed far 2 hudpleiere om at det er like bra å bruke oljene både m tanke på pis og effekt )( og da var jeg i en klinikk og spurte.. hun kunne solgt meg hva som helst og ejg ahdde gått fem på)

Mandelolje eller hvetekim olje er visst like bra.. for det er underhuden som sprekker, og det er visst ofte genetisk også.. desverre

lykke til.. jeg har ikke hørt at det skulle være så farlig, men ,,,,

;)

Skrevet

Det er ingen studier som kan bevise at en krem hjelper mot strekkmerker. Det eneste du selv kan gjøre er å unngå for mye og for hurtig vektoppgang. Samt smøre deg som vanlig med Bodylotion. Selv så bruker jeg litt peeling i dusjen, og en hampvott er også fint for blodsirkulasjonen. Men det er ikke påvist at dette har noen som helst effekt.

Skrevet

Det er nok ingenting annet enn flaks som skiller mellom de som får eller ikke får merker. Det å bruke oljer og kremer har mest med velvære å gjøre og kan dempe kløen litt. Sett fra en sånn vinkel er det verdt pengene synes jeg..(og bruker en olje som lukter så godt at jeg går med nesa nedi flaska halve dagen. :) )

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at strekkmerkekrem ikke hjalp mer enn andre kremer så jeg bruker bare fetere kremer og olje. Jeg begynte å få veldig synlige strekkmerker tidligere i svangerskapet, men de har faktisk begynt å gå tilbake nå. Om det er kremen som hjelper eller bare det at jeg ikke har lagt på meg noe ennå er jeg ikke sikker på, men det skader jo aldri å smøre huden uansett. Jeg er ikke så flink til det til vanlig så...

Skrevet

Det man skal passe på med slike kremer er om de inneholder koffein. Nå vet jeg overhodet ingenting om den kremen dere prater om, jeg holder meg til bodybutter og håper på det beste ;)

I hvertfall så er det slik at cellulittkremer inneholder store doser koffein og man anbefaler å ikke bruke under svangerskap.

Bare et lite innspill som kanskje var helt bak mål.. hehe ;)

Skrevet

ett lite tips jeg fikk fra ei som aldri fikk strekkmerker før hun ble slurvete;)

denne dama her smørte seg hver dag med en uparfymert bodylotion, over alt på kroppen...hun har gått igjennom 5 svangerskap og det siste gadd hun ikke å smøre seg så hun fikk masse strekkmerker, men poenge mitt er at hvis man vil unngå det så trenger man ikke bruke masse penger på strekkmerke-kremer...

Drikk rikelig med vann, spis frukt som inneholder vann til tider, dette hjelper kollagenet i huden for å holde seg smidigere, og smør deg med spenol om du vil ;)

Hvem sier det beste ikke er gratis, ihvertfall billigere;)

Skrevet

Cellulitt kremer inneholder koffein, men det er vanlig at strekkmerke kremer gjør det så vidt jeg vet. Jeg har vichy sin krem som er kjøpt på apoteket, og den er anbefalt spesielt for gravide, og den inneholder ingenting skadelig iallefall:)

Skrevet

IKKE vanlig at strekkmerkekremer inneholder det skal det stå... Hilsen hun som skrev over:)

Skrevet

Bruk heller jordnøttolje! Den er fet, nærende og smørende. Den forbygger eventuelle merker som skulle komme og pleier de som allerede er der. Bruk dem på puppene også, for å forhindre at de også får merker når det kommer melk i dem. Slutt med smøringa rett før fødselen.

Skrevet

Kremer skal ikke inneholde vit A fikk jeg høre av jordmor, ellers er det ikke farlig. Men om det virker har jeg ingen tro på...

Som en over så tror jeg på det naturlige, vann og frukt (spes c-vit er bra for huden) og massasje for å få i gang blodsirkulasjonen. Smører meg ikke i det hele tatt, fikk ingen merker med første-mann, og ikke noe enda heller denne gang (krysser fingrene). Bruker ikke kremer da disse fukter over-huden som blir veldig tøyelig og strekker seg fortere ut, underhuden henger ikke med, men bruker heller ikke såpe på magen for ikke å vaske bort naturlig fuktighet.

Uansett hva du gjør, lykke tll!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...