Gå til innhold

forste legebesoek i USA - liten livmor?!


Gjest

Anbefalte innlegg

bor i USA og hadde mitt foerst legebesoek igaar. Graviditeten ble ikke bekreftet i form av urinproeve, men jeg venter paa svar paa blodproever for aa se om hcg er der hvor det skal vare. legen gjennomfoerte en vanlig rutinesjekk paa meg (infeksjoner o.l) og kommenterte paa at hun maatte bruke et mindre "instrument" naar hun proevde forste gang fordi jeg var "liten".. Jeg er ca 6 +2 dager paa vei. er det normalt at livmora/apningen er liten fortsatt da?

Hadde en MA ifjor og da var livmora mi normal liten storrelse hele tida fordi forsteret hadde ikke vokst.. Saa jeg blir skikkelig stressa av aa tenke paa det.. Hun bestilte ultralyd til meg ogsaa for aa fastsette narmere termindato, men her fungerer det slik at jeg faar hverken se ultralyden eller opplyst om hva de ser. Jeg maa vente 1 til 2 uker til legen faar svaret.. GREAT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten i USA betyr vel noe annet enn i Norge kanskje..

Alt skal jo være så mye større der borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente hun at hun måtte bruke et mindre sånn "nebb"-instrument for å komme til med å ta prøver? Det der grusomme, kalde metallinstrumentet som de stikker inn ved GU? Er jo forskjellig hvor vide/trange vi er der nede - bare spør mannfolkene, de kjenner det jo :) Skjønner iallefall ikke at det skal ha noe med livmorstørrelsen å gjøre. Den er jo knapt nok vokst noe ved 6 uker uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei priaka.

 

ja, det var det jeg mente, den forferdelige greia de bruker ved GU... nei, du har kanskje rett, mulig det ikke har noen sammenheng i det hele tatt.. er ikke sikker pa hvor stor livmora burde vare jeg ved 6 uker, men det er vel egentlig inegnting aa henge seg opp i uansett.. maa tenke positivt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror hun mente at skjedeåpningen din var liten, de skal jo ikke drive å stikke det grusomme instrumentet der oppi livmoren! hehe. livmoren skal jo være lukket den! og den er vel heller ikke så stor når du er 6 uker på vei. så slapp av du, hadde det vært noe galt hadde hun vel sagt det!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...