Gå til innhold

Svak blødning!!


Victorials

Anbefalte innlegg

I dag da jeg våknet hade jeg bløding/spotting i trusa, og det fortsatte ut dagen.. Heldigvis hadde jeg legetime samme i dag fra før og fikk komme der halv 2... Legen tok en test og den var sterkt positiv, noe som var bra ettersom den jeg tok hjemme var svak.. (hcg'en hadde med andre ord steget) men han kunne ikke berolige meg mer en det, da jeg ikke fikk komme på ultralyd... Er bare 5+5 uker på vei, og de kan kanskje ikke se noe... Så jeg fikk beskjed om å vente ut helgen og viss jeg da fremdeles blødde skulle jeg få komme på ultralyd da...

 

Jeg skulle jo ikke miste denne gangen, tredje gangen nå og orker det ikke! Er så irriterende at det skal være så usikkert... Jeg har ikke akkurat gode erfaringer med å blø, og må si jeg føler meg ganske hjelpesløs nå... :(

Livredd for å miste ugjen, og ville bare syte det ut litt....

Noen som vet hvor stor sjangs det er for å miste når du blør, noen som det har gåt bra med?

 

*sukk* Dette blir en lang helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ikke erfart det selv, men jeg har lest flere innlegg her inne hvor det har gått bra:) Går helt sikkert bra med deg også. Er bl.a et innlegg litt lenger ned på siden hvor det står om en som blødde mye i to uker, men der alt er helt fint. Mamma blødde i tremnd med broren min og i fire mnd med meg, og vi lever i beste velgående.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille_vb!

 

Jeg føler med deg, er selv i samme situasjon som deg med at jeg blør og er livredd for at det er enda en sa. Jeg unner ikke noen den opplevelsen! Jeg skal selv på gu i morgen kl 13...er kjempe spent!

Har du mye blødning? Er det rent blod, eller brunt? Kjenner du fortsatt murringer?

 

http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?id=14530&cat=480

 

Fant denne linken og synes den ga i alle fall litt svar på mine spørsmål! Har også ringt sykehuset og fått beskjed om at hvis jeg begynner å blø mer, så kan jeg dra på akutten!

 

Litt betryggende ord sånn helt på slutten: 25% av alle gravide opplever å blø, 90% av disse går det bra med!

 

Krysser fingrene for oss begge jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvordan skal jeg beskrive det... det ser ut som tykkt vann med brunt blod i, ikke mye men nok til at jeg blir bekymret... og ja har kjent murringer flere uker nå, så blir ekstra nærvøs av det :(

Håper det går bra med deg på UL i morgen da, som du sier unner jeg ikke noen den opplevelsen det er å miste jeg heller... Håper ikke du må gjøre det igjen!

 

Lykke til du å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror murringene er et godt tegn jeg da...har de selv også!!!

Føler det er et tegn på at den lille lever, men man vet jo aldri i slike situasjoner!

 

Brunt blod betyr at det er gammelt blod, men så lenge det ikke er levret blod tror jeg at det skal gå bra!

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg opplever det samme som deg! Er 6+0 på vei og har i forrige uke hatt småblødninger. Jeg har tatt to blodprøver og sammenliknet hcg-nivået i dem. Er det stigende, er det et tegn på graviditet, men er de synkende er det mest sannsynlig en SA. Heldigvis var de stigende hos meg, så da senker jeg skuldrene litt. Men er fortsatt engstelig kjenner jeg. Anbefaler deg å få tatt blodprøver samt å få en tidlig ultralyd i uke 7.

 

Masse lykke til!

 

Ps: Bor du i Oslo? Jeg tok blodprøver på Røde Kors-klinikken og fikk svar på dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Stavanger blir vel den nærmeste store byen...

Jeg har angst for blødprøver (takler ikke stedet de setter den, sært) så det skjer ikke med mindre jeg faktisk MÅ...

Men viss det fortsatte å blø i helgen skulle jeg få ultralyd på sykehuset etter helgen... Nå har det stoppet en stund, så da får vi se.. håper det går bra...

Med dere også!!! takk for svar foressten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg nettopp har vørt på ullevål sykehus pga smerter og blødning-/spotting.

Er 6+2 på vei. Legen så hjerteaktivitet, noe som er betryggende.

Men legen kan heller forutse om det er en spontan abort på gang.

 

Fikk bare beskjed om å avvente....være mye i ro, ikke sex som kan fremprovosere abort.

 

Har hørt om mange som har spottet og som det har gått helt bra med.

 

Så jeg gir ikke opp håpet, men er kjempenervøs.

 

Legge til at jeg har vært gjennom MA og EXU og har defor god oppfølging på sykehuset...

 

Ønsker deg lykke til videre:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler virkelig med dere. Er i samme situasjon selv (er 6+3), og håper inderlig det går bra med dere - og med meg! Småblødninger (brunlig utflod som kommer og går) i 4 dager nå, og alt det som var lykke og stor glede er plutselig blitt til en lang rekke av bekymringer..... Legen min prøver å berolige meg med at dette skjer svært mange og at så lenge det ikke er skikkelige blødninger og at alle andre graviditetstegn forsvinner, så er det ingenting å være redd for. Vet ikke helt om jeg klarer å slå meg til ro med det men... Har tatt HcG-prøve nr. 2 i dag da, men får ikke svar før om en uke!!! Lenge å vente! Blir en laaang helg + + ja...

 

Men det jeg egentlig lurer på: Har dere fått beskjed om å ta det med ro? Jeg har fått beskjed om at det er bare å leve som normalt. Trenger ikke å løpe maraton, men normal aktivitet er bare bra, er beskjeden. Rart at legene sider så forskjellig. Og mener dere at mensmurringer er et godt tegn? Jeg har tolket dette som et svært dårlig tegn, føles liksom som om mensen kommer hele tiden. Men veldig kjekt om det faktisk er normalt!

 

Ja ja, ble litt sorgdeling her også, men er ikke så lett dette her. Prøvd lenge og endelig fått det til, og så skal en kanskje ikke få det til likevel... Sukk. Krysser fingre for at legen min har rett og at det dermed går bra med oss alle!! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått beskjed om å verken ta det med ro eller oppføre meg som normalt, men av ren frykt tørr jeg rett å slett nesten ikke bevege meg.. har sittet stille i hele dag (bortsett fra da jeg var hos legen)...

Men om mensmurringer, så tolker jeg dette veldig lite bra... For dette har jeg hatt begge gangene jeg mistet, + at som du sier kjennes det jo ut som mensen er rett rundt hjørnet... Liker det IKKE!

Men mener ikke å eventuelt sette tvil i andre dersom det faktisk er helt normalt...

 

Men ha masse lykke til.. Er ikke noe gøy når man må gå rundt å engste seg over noe som bare skulle vært fantastisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninah75.

Når jeg har murringer som er et graviditetstegn, tenker jeg det er positivt! Hadde en sa i fjor, hvor jeg fikk smerter som kan sammenlingnes med menssmerter...dette forbinder jeg da med negativt! Jeg vet ikke hva som er rett eller galt her, men så lenge det er et lite håp så holder jeg fast ved det! Mine bekymringer går på at jeg blør rødt blod....virker som dere andre har mer brunt....dette bekymrer meg!!! Håper bare det går bra med oss alle i denne fortvilende situasjonen!!!

 

Uff! Dette er ingen lett situasjon for noen av oss...vil gi dere info i morgen etter jeg har vært på GU! (krysser fingre og tær)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei lille_vb

 

Jeg hadde selv svake blødninger rundt uke 5 i forrige svangerskap, og det gikk kjempefint.. For å gå i detaljer, (noen ganger kan det vere godt å ha et sammenligningsgrunnlag) så blødde jeg kanskje en spiseskei eller noe sånt.. Blødde kanskje i to dager. Ikke kjempemye, men nok til å bli superstressa. Fikk komme til ul, men var for tidlig til både å se og si noe. Ny ul to uker etter, og da var alt i skjønneste orden. Fikk en nydelig gutt.

 

Jeg mener og tror at småblødninger skal vi ikke vere for redde for. Men er det på linje med en menstruasjon, står vel saken noe anneledes. Slik var det iallefall da jeg hadde min sa i april.. Men jeg må innrømme at jeg kikker litt småredd i trusa hver gang jeg er på do, vil helst ikke se noe blod i det hele tatt.. Er 5+5 idag.

 

Ønsker deg lykke til- dette går nok bra skal du se..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ACH79..

 

Husken er ikke helt på topp nå, men er ganske så sikker på at det var ferskt rødt blod ja.. Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...