Gå til innhold

13 mnd og går ikke enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte å reise seg opp bra her om dagen, og krabber over alt, men gå? nein!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk veldig normalt. Gjennomsnittsalderen får å gå er faktisk 13-14 mnd!

Skrevet

Normalvariasjonen på når barna begynner å gå er stor. Fysioterapeuten vi går til sier det er normalt å begynne å en gang mellom 10 og 18 mnd.

Skrevet

Min gutt på 13,5 mnd gikk heller ikke for bare en uke siden. Men så ble det plutselig mye mere gøy å gå! Han krabber fortsatt når det skal gå fort men stubrer og går mye innimellom! Så det er vel bare og smøre seg med tålmodighet!:)

Skrevet

min datter begynte plutselig å gå når hun var 16 mnd...Da var hun veldig flink med en gang!

Skrevet

Tobias begynte ikke å gå før han var 14 mnd, og det er helt normalt. Helsesøster sa at gjennomsnittet faktisk ligger på 15 mnd.

Skrevet

Min lille pjokk (som jeg skrøt så av i et annet innlegg) var over året da han gikk. Det er ingen grunn til bekymring!

Skrevet

Det er så forskjell på barn, noen går når de er 9 mnd og slår seg hele tiden. Mens noen er mer forsiktige og slipper seg ikke før de er helt sikre - så slår de seg også mindre enn de tidlige.... en fordel spør du meg!

Skrevet

Min gutt er 16 mnd og går ikke helt enda.

Han går ca 5-6 skritt når han føler for det, så han kan det egentlig.

Men noen må bare være helt sikre før de slipper seg helt.

Når man er 13 mnd er det helt vanlig å ikke gå enda.

Skrevet

Det kommer.. Kan jo nevne at min bror ikke gikk før han var nesten 18 måneder.. Så noen lar den delen vente lenger enn andre..

Skrevet

Ja, absolutt store forskjeller på når barn begynner å gå. Her i huset gikk storesøster først da hun var 15 mnd. Lillesøster er nå 11 1/2 mnd og tok sine første skritt i går. I dag tok hun 10 skritt. Yngre søsken har vel den fordelen at de kan observere og lære av eldre søsken. Men sikkert stor variasjon der også. Personlig foretrekker jeg at de venter litt med gåingen. Da har de fått litt mer forstand og går litt tryggere liksom :-)

Skrevet

Det er ikke sikkert at det er så dumt. Poden begynte å reise seg da han var åtte måneder, og han slo seg så mye at de i barnehagen er skremt over hvor mye som skal til før han gråter.

Alle barn har sitt tempo. Det at barnet ditt allerede krabber og nylig har begynt å reise seg opp, tyder jo på at barnet ditt er i ferd med å utvikles til en gå-er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...