Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!!

Nu e æ å førstegangsfødende, men kan jo sei d æ har handla da.Men om du itj har alt i huse når ongen e kymmi te, kan du send bestemor eller pappa ut fer å handel d aller mest nødvendige å når du føle dæ i form,så kan du ut å kjøp meir klea o.s.v.

Her e iallfall d æ har handla:

*vogn

*seng

*bodyer, både lang arm, kort å singlet.

*strømpebukse å sokker å lue

*ei litt tjukkere bukse å jakke

*teppe,helseteppe holder, men har også handlet fleece for å ligge på

*Bleier

*Bilstol

*dyner å sengeklær

*vogge

*ammepute,vet itj om den bli brukt da!!!

Når d gjeld bodya,så vart æ anbefalt å kjøp sånn som itj tas åver haue, men me knæpping heile veien. kansje tongvint, men mang syns d e ækkelt å ta nåkkå åver haue på ongen første tia.Alt e jo litt lealaust å uvant.

*1 smokke

*1 leke, både smokka å leiken va me i ein gratispakke.

*Stellekommode ska vi kjøp, men vente på martnadstilbud...

*kluta å håndduka.

*Lammeskinn

Da kan æ itj kåm på nå meir, men d kan jo enda bli handla litt meir da.Shopping e æ jo gla ti....1 måna ijæn nu.Glede mææææææææ!!!!

Lykke te me handlinga å magan.Når har du termin da?

så lenge du har bleier og et par skift er det ikke krise med noe:)

Noe som kan være kjekt er q-tips og klorexhidin?? slik man renser rundt navlen med. Husker ikke helt hva det heter el hvordan det skrives men det vet de på apoteket.

Husker ikke hva som sto på den andre lista her. Kan si noe av det jeg selv har tenkt å skaffe inn. Det er de store tingene som seng/vogge, sengetøy, vogn, bilsete, stellebord/matte.

Gulpekluter!!!! Kjekt å ha en del av disse. Kan også brukes som "pute" i vogn og seng. Dersom du ikke skal bruke engangskluter el vaskeservietter synes jeg det var best med slike tynne..eh..er det gasskluter det heter? Iaf slike små tynne saker. Letter å vaske med de. Spes. i ansiktet. En olje/krem/såpe greis. Trenger minimalt med såpe. Et badehåndkle med hette. Ikke så nødvendig men kjekt og koselig:) Iaf et skift til sengetøy.

Ikke kjøp så mye klær!!! Man får ofte mye og så kort tid det passer. Dessuten er det koselig å kunne ta seg en tur ut med bebisen og handle litt etterpå og:) Kjøp iaf en pysj i str. 50/56. ER ikke så ofte man får det i gave og det bruker man jo fra dag 1 hjemme. Ellers kan de godt sove i body og. Er jo så varmt nå at. Et par kortermet og et par langermet body. 1-2 skift-om det skulle seg være bukse/genser/sparkebukse e.l.

Helseteppe vil jeg anbefale. Disse puster og er gode å ha på både sommer og vinter. Evt. annet teppe. Mange vil bruke lammefell. Vi brukte dette og var veldig fornøyd med det. Ikke en nødvendighet. Myggnetting til vogn!! Evt. Til over seng/kurv også!!

Dersom du skal prøve å få smokkebarn hadde jeg kjøpt inn litt forskjellige typer/merker. Noen barn nekter å ta visse merker. Husk å kjøpe nyfødtstr. isåfall.

Litt jeg tenkte på i farten:) Ikke vær redd for å glemme noe. De kjlarer seg helt fint med veldig lite. Det som mangler kan lett skaffes etterpå. Dumt å sitte med en haug unødvendige ting og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...