Gå til innhold

Snakk om å være frekk! (Samme som på skravlesiden)


Gullemor

Anbefalte innlegg

For et par år siden jobbet jeg en liten stund i nærbutikken. Butikken drives av et ektepar. Jeg endte med å si opp da jeg kom i konflikt med dette ekteparet (konflikt og konflikt - de bestemte seg tydligvis for ikke å like meg...). Unødvendig å si at jeg ikke har verdens beste kontakt/kjemi med disse to den dag i dag...

 

Det må også sies at jeg har noen kilo for mye (ca 10-12) og har slitt med dette i ca 5 år nå. Er ikke glad for det og har prøvd å gå ned, men ikke fått det til. I vinter var jeg og handlet i denne butikken (må dessverre handle der innimellom, da det er nærbutikken). Kona til sjefen satt da i kassa og jeg la merke til at hun så sånn på meg; hun "gransket" meg opp og ned og jeg syntes det var ubehagelig. Plutselig lener hun seg over båndet på disken, legger hånda si på magen min (!) og sier: "Er det en aldri så liten mage jeg ser her??"

 

Jeg ble så paff av at hun 1) TOK PÅ magen min og 2) lurte på om jeg var gravid da jeg faktisk IKKE var det og "bare" var litt overvektig...!!

 

Jeg sa det første og beste som falt meg inn: "Nei, det er nok ikke en "aldri så liten" mage; det er dessverre en ganske stor en. Men hvis du lurer på om det er en baby inni der, så er det ikke det. Jeg er bare feit, jeg!!"

 

Dere skulle sett ansiktet hennes! Hun dro fort til seg hånda, scannet varer til den store gullmedaljen og visste nok ikke helt hva hun skulle si.Det neste hun sa var: "Ja, hvordan går det oppe hos dere, da? Får dere unna all denne snøen som laver ned om dagen??"

 

Hvis noen sitter og små-ler nå, så forstår jeg i grunnen det. Det er absolutt en komisk (tragi-komisk) historie. Men, jeg har slitt masse med dette i etterkant og natten etter fikk jeg omtrent ikke sove; jeg bare lå og gråt... Det er virkelig det frekkeste jeg har vært borti!

 

At noen mennesker får seg til å gjøre sånt!!! Snakk om tafsing!! Jeg mener, når man er gravid og har stor mage ER jo faktisk ikke magen allemannseie; men jeg kan love dere at DET er mer akseptabelt enn å bli tafset på på denne måten når man IKKE er gravid!!

 

Jeg vurderer fortsatt å "ta henne fatt" og fortelle henne hvor utrolig langt over streken hun gikk. Og dette gjerne FØR gravidmagen min begynner å synes (jeg er nå 11 uker på vei). Jeg er sikker på at jeg ellers kan gå inn i den butikken i uke 39 og hun vil IKKE si noe som helst...!

 

Hva syns dere? Burde jeg "ta henne fatt", enda det begynner å bli en stund siden (skjedde i februar), eller droppe det?? Syns dere jeg overreagerer og bare bør glemme hele greia? Det plager vettet av meg at jeg fortsatt sliter med denne episoden; hele fire måneder senere!!

 

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt ikke at du overreagerte, men jeg hadde nok ikke brukt energi på "å ta henne fatt". Da blir det på en måte du som er taperen ved å vise at du bryr deg så mye om den teite bemerkningen. Forresten så er da ikke 10-12 kg så for mye - hvem har ikke litt for mye her og der ? Du ser sikkert helt flott ut. Hun spurte sikkert om du var gravid, bare for å være ekkel, hun visste sikkert at du ikke var det. Dessuten har jeg opplevd at radmagre også har blitt spurt om de er gravide, dersom de har lagt på seg bittelitt.

 

Så mitt råd er: Dropp å bruke energi på den utrolige teite kjerringa!!! Livet er for kort for å bry seg om sånne folk. Lykke til videre med graviditeten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du reagerer jeg. Men å ta henne fatt som du sier kan kanskje bli å overreagere litt... derfor har jeg følgende tips til deg, kjære:

 

gå inn på www.bebistrojan.se. De har t-skjorter for gravide med et digert stop-skilt på magen, og teksten "rør inte min mage". De er sjitkule :) Tropp opp på butikken med t-skjorta, skyt ut magen og nyt synet av ei dame som får panikk :D

 

you go girl!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du synes det var fælt og at det er vont å tenke på.

 

Men vet du hva, jeg synes du tok henne for deg helt fint med den kommentaren du kom med der og da jeg! (Beklager at jeg måtte le, men det var bare så bra sakt). Ut fra beskrivelsen av reaksjonen hennes tror jeg at hun trodde du var gravid (uansett frekkt å ta på magen) og hun sliter nok som fortjent med denne frekkheten tror jeg.

 

Men når magen begynner å synes kan du jo kommentere at ble veldig lei deg for kommentaren hun kom med sist. Tror det å spille på dine følelser rundt det har større effekt enn å "ta henne fatt".

 

Lykke til, det kan nok hende du bør gjøre ett eller annet for å få det mer på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk, alle sammen, for fine tilbakemeldinger!! Kjempefint å få så mange svar og så mange forslag! ;o)

 

Ha en fin dag, jenter!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...