Gå til innhold

De vet ikke hvilken vei baby ligger

Anbefalte innlegg

Har nå vært hos en lege og to jordmødre som alle rister på hodet og ikke forstår hvilken vei baby ligger!!!! Jeg begynner å bli nervøs!!! Skal tilbake til jordmor på onsdag (om en uke) og hvis de enda ikke skjønner noe må jeg inn på ultralyd. Er i uke 36! Noen andre i samme båt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5350305-de-vet-ikke-hvilken-vei-baby-ligger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var det med meg også. Både jordmor og legen var veldig usikre, men trodde at det var hodet som var nede. Ble sendt på UL, og så viste deg seg å være seteleie.......

Ved forrige svangerskap, med samme lege og samme jordmor, var de også i tvil, men da viste UL at barnet lå med HODET ned. :)

I uke 36 var legen min svært usikker på hvordan bayen lå. Jeg ble sendt til UL uken etter. Det viste seg da at bayen lå i hodeleie. Hurra!

Jeg skjønner godt at du er nervøs. I og med at du ikke vet bør du finne ut hva du ønsker om babyen ligger i seteleie. Du kan da velge om du vil føde vaginalt eller ta KS. Forskjellige leger har forskjellige og sterke meninger om dette så det er viktig og være forbredt og ha argumentene klare, hvis det er noe spesielt du ønsker.

Skulle fødselen sette igang før du har vært på UL, må du snarest ta kontakt med føden og få en UL med en gang. Skal man føde vaginalt i seteleie så er det viktig at det er målt at bekkenet er stort nok.

Lykke til, krysser fingrene for at babyen din ligger med hodet ned.

Annonse

Hei.

Det kan ikke være at babyen ligger overalt da? Er selv i uke 37 og babyen turnerer rundt inni magen. Opp, ned, på tvers og skrå. Har mye fostervann, og småen koser seg i bassenget sitt. Han ligger rett og slett alle veier. Er innlagt på sykehuset grunnet ustabilt leie. Stedets fødeavd. vil ikke "ha meg", og da det er 2 t til nærmeste sykehus er jeg altså innlagt. Ingen vet hvordan fødselen vil bli, det er det leiet til babyen som avgjør (ks, vaginalt?) før det hele setter i gang. Dritkjedelig men betryggende å være her. Du får ha lykke til, satser på at småen din ligger med hodet ned ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...