Gå til innhold

har dere vært til 6 ukers kontroll med dere selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært, ble sydd endel, greit å få sjekka broderiet, lissom:)

Har en lite "pjattete" lege, så det er bare sjekk og ut... Også greit mht prevensjon, finne ut hva man skal ha...(er også 2.gangs).

Celleprøver er viktige da.. Ikke vits å vente med det... ;)

Ja, det er jo en stund siden nå da (januar). Da jeg var på den 7 uker etter fødselen oppdaget legen at jm ikke hadde brukt selvoppløselig tråd. Dæven så vondt det var når han dro den ut! :/ Hadde jo grodd fast...:(

Ubehagelig å være der, men var ganske glad da jeg gikk derfra.

Jepp ,jeg har vært. Fikk innkalling til sykehuset der jeg fødte jeg da. Gutten min ble tatt med vakuum og da er det visst standard at de innkaller moren til undersøkelse igjen. Greit å få sjekket at stingene hadde blitt borte, at såret var fint og ikke minst celleprøve. Har celleforandringer, så det blir tatt prøve hver 6. mnd (ikke i graviditeten).

Det er jo mest for din egen del. For å sjekke at du ikke har noe fremfall, at blodprøvene er greie (f.x nok jern) og resten av helsesjekken. Like greit å gjøre det først som sist når det er gratis og greit å dobbeltsjekke. Hadde 6 ukers kontrollen 7-8 uker etter fødselen.

Annonse

jeg var på 6 ukers kontrollen til tiden..tok blodprøver de sjekket hjerninnholdet mitt + folatt og en ting til så tok han GU

fikk svar tilbake 2 dager senere at jeg måtte begynne å ta folatt

hadde forlite av det......og det passer jo fint for jeg prøver jo å bli gravid igjen og da skal man jo ta folatt helst før man blir gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...