Gå til innhold

Skal plutselig ha mat flere ganger på natta...

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 4,5 mnd har vært flink til å sove på natta allerede fra starten av. Vi legger henne kl. 20.00, og hun har pleid å sove til kl.03-04 før hun våknet og fikk pupp. Deretter sovet til 06-07 før neste pupp og da ofte stått opp. Nå i det siste har hun begynt å våkne kl 24.00 allerede, og skal ha mat. Dermed kan vi ende opp med 3 puppinger på natta... Betyr dette at hun trenger mer mat nå? Kanskje begynne med grøt på kvelden?

Noen tips?

Fortsetter under...

Jeg gir pupp 4 ganger på natt jeg, å min er 11 mnd.men han har vert slik hele tiden da... usj

Kan jo hende hun trenger mere mat ja,du kan jo prøve å gi henne litt velling på kvelden før hun legger seg.. eller begynne med smaksprøver på grøt.. noen trenger jo litt mere nering når di runder 4 mnd allderen..

Du må nesten prøve deg litt fram.men vet mange som startet med velling på kvelden,å barna som godt.. funket ikke på poden min da,men d er vert et forsøk..

Lykke til iallefall,så håper jeg tulla di sover like bra som før på natten igjen=O)

sån har min lille begynt og, har vært sånn i snart 2 uker nå. (er 4 mnd)

Før fikk han mat kl 8 om kvelde, 5 om natta og 7 om morningen.

Men nå i det siste har det fært pupp kl 2-4-6- og gjerne oftere.

Snakka med helsesøster om det, min gutt får flaske som site måltid om kvelden, forda er puppen tom, så helsesøster sa at i tillegg til den siste flaska, så kunne han få flaske som nest siste måltid også, i tilegg til pupp. Det har vi nå gort i to dager, i natt våkna han ikke før halv5, og sov til halv 8, så det kan jo være en start på lange netter!

Og så tvinge litt mere pupp på dagen, selv om han er fornøyd etter måltidet, kan han få mere, for å oprettholde produksjonen!

Akkurat slik var min lille også da han ble 4 mnd. Fra å sove nesten rundt, var det en periode på ca ti dager hvor han skulle ha mat flere ganger om natten. Etter disse ti dagene var han tilbake i normal gjenge, men det hender en gang innimellom at han trenger mer om natten igjen. Produksjonen har alltid økt nok, så hvis du vil vente med grøt er det bare å holde ut, så får du sikkert nok melk til han. Det er imidlertid ganske slitsomt, så hvis du selv tenker at dere er klare for å prøve grøt, så er det jo bare å prøve. Det kan imidlertid være lurt å gi grøt tidligere på dagen fremfor om kvelden, da ganske mange blir urolige i magen av å få grøt. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...