Gå til innhold

Plutselig sterkere og hyppigere kynnere.

Anbefalte innlegg

Hei, har siden i går kveld (etter en spasertur) hatt mye sterkere og hyppigere kynnere enn jeg er vant til. Har til nå hatt ganske beskjedne og kortvarige kynnere. Dette er også 3. dagen med urolig mage, dvs hyppig løs avføring og en del luft. føler at kynnerene har sammenheng med magen, det kommer en kynner når jeg må fise, og så gir den seg ikke før luften er ute... (litt flaut dette her!) Spesielt ubehagelig hvis man er sammen med andre og ikke kan slippe hvinden ut med en gang... Noen som har opplevd det samme? Syntes det er så merkelig. Begynner også å lure på om kroppen gjør seg klar til fødsel, det er jo litt tidlig ennå)

Takker for alle svar!

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Hei!

Jeg har termin et par uker etter deg og har også begynt å få sterkere kynnere.....tror egentlig det bare er kroppens måte å gjøre seg klar på siden det ikke er så mange uker igjen til fødsel.

Det med fisingen kan jeg ikke si meg kjent i..... Men tror ikke det har noe med fødselen å gjøre.

Men hvis kynnerene blir vonde og regelmessige må du kontakte føden. Da kan det være fødsel på gang. Har fått beskjed om dette fra legen siden jeg fødte prematurt sist. Stress kan føre til sterke kynnere som kan føre til fødsel. Så mitt råd er: slapp av mye!!!

Annonse

Hei igjen, det var ikke slimproppen nei. Den så jeg i forrige svangerskap og var helt annerledes. Men den kan jo komme etterhvert... Har ingen erfaring med blodtilblandet slim. Noen andre som har??? Har heller ikke lest om det da jeg ikke har opplevd dette før. Hverken i dette eller forrige svangerskap!

Hei, er i uke 36. Har nå "desperat" søkt opp blodtilblandet slim og det eneste jeg hittil har funnet er begreper som tegningsblødning (i forbindelse med at slimproppen løsner) og latensperioden, dvs startfasen av en fødsel og som varer noen timer til åpningsfasen begynner! Ble ikke mindre beroliget av dette!!!! Kanskje slimproppen er i ferd med og løsne? Det kan jo enda ta uker før fødselen starter.

Sist gikk slimproppen 7 uker før termin, deretter gikk vannet 4 1/2 uke før termin. Jeg fødte datteren min 3 uker før termin. Men da hadde jeg komplikasjoner (sterke kynnere) i hele svangerskapet. I dette har alt vært så fint så jeg har liksom innstilt meg til å gå fram til termin... Nå begynner jeg å misstenke en tidligere fødsel!

Annonse

Gjest -lilly-

Ja hvis du har født før termin før så kan det jo tenkes at du gjør det igjen. Men hvis du har kommet til uke 36 så går det jo bra. Jeg fødte i uke 34 forrige gang, og det gikk fint det.

Kan jo tenkes at det er tegningsblødning (har hørt noe om dette men kan ikke huske jeg hadde det forrige gang, men da merka jeg heller ikke at slimproppen gikk). Slimproppen trenger ikke nødvendigvis å gå før du er i fødsel fortalte jordmora til meg.

Masse lykke til ihvertfall. Og ring føden en gang til hvis du er engstelig. Så kan du få komme inn til kontroll.

Ååå er du ikke spent? Hva om dette er begynnelse på fødsel.... :o)

Jo jeg er kjempespent! Dette kom som et sjokk på meg. Vi holder på å pusse opp ett gammelt hus og det er helt kaos her. Vi hadde håpet på å få i stand mere av huset før babyen kommer... Prøver å slå meg til ro med at det sikkert går over og at det fortsatt går en stund til fødsel, men er ganske nervøs og urolig nå... Tror jeg begynner med middagen for å få litt annet å tenke på! Tusen takk for at du bryr deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...