Gå til innhold

Oktober: Oslo-treff: Onsdag 5. juli kl. 17 i Frognerparken

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Fant ut at jeg kunne lage en ny link, siden den andre hadde falt ganske langt ned og begynte å bli litt lang. Håper flest mulig av oss har anledning til å møte opp på neste treff også, det er jo så moro å møtes for å skravle litt :) Vi får avtale nærmere når treffet nærmer seg og vi har litt oversikt over værprognoser etc.

Det er jo såååå deilig med masse sol og varme i disse dager. Trodde det skulle bli slitsomt, men foreløpig går det i hvert fall greit. Satt på verandaen her om dagen og da sparket det som besatt, så om h*n setter like stor pris på varmen er vanskelig å si. I dag er det helt ekstremt. Tror h*n har kravlet nedover og ligger der å graver og sparker litt og det er absolutt ikke noe behagelig. Får h*n flytter seg snart :) Men det er uansett morsomt å kjenne masse bevegelser da. Er forresten inne i min 25 uke idag :) I morgen ettermiddag har jeg endelig en ny legetime og jeg gleder meg masse.

Ha en kjempefin dag alle sammen!

Klem,

Fortsetter under...

blir bra med nytt treff, håper sjefen min er snill og lar meg gå tidlig denne gangen og, så jeg rekker det;) håper det blir sol og fint vær så vi får vært ute ja!:D

har vært på ullevål i dag vi og sjekka "hjertefeilen" på ultralyd igjen, viste seg at det ikke var noe feil i det hele tatt, lille gutten er frisk som en fisk:) er såklart kjempeletta, men litt smågrumpy på hu vi var hos sist som sa at det var noe rart med hjertet når det ikke var noe i det hele tatt!:S

men men...greit med en grundig sjekk da, er jo bra de tar helsen til babyene våre seriøst:) og er lykkelig over at alt er bra:)

håper formen til resten av graviddamene er bra, og at dere ikke plages av varmen;)

Så deilig det må være schnuppa!! Må være som et tonn lettet fra deres skuldre hva? Jeg har tenkt på dere, så godt at det var bra!!

Vi skal på ny UL på tirsdag, håper da å få 100 % beskjed om det er den jenten vi nå tror det er, eller om det faktisk viser seg at det er en guttetiss der nede.. he he

Gleder meg veldig til neste treff, grillings i fint vær, DET er digg det.. Men dette snakker vi om og avtaler når det nærmer seg!!

Caef: Jeg gleder meg til det blir bevegelse hos meg, jeg har kjent det tydelig 2 ganger, men nå er det bare diffuse greier som foregår. Usikker på om det er bevegelse i det hele tatt....

Håper alle har det bra!!!

Klem

ja, det var en skikkelig lettelse:) sambo hadde visst vært skikkelig bekymra disse ukene, men har skjult det godt for meg for han ville ikke stresse meg...men da dama sa at alt var bra så ble han helt hyper og begynte å fortelle hu(og meg;) hvor bekymra og redd han hadde vært, stakkar han var iferd med å ta helt av, så hun ga han masse bilder av nurket for å roe han ned;)snill lege:)

Får håpe du får vite kjønnet helt sikkert på Tirsdag da, pusefrøken:)de har sagt til oss nå 3 ganger at det er en liten gutt, så nå tenker vi ikke lenger på det;)gøy med ultralyd:)

Det er sikkert bevegelser du kjenner forresten, men ikke så lett å vite i begynnelsen:) har det litt som caef jeg da, på dagen så ligger han så langt nede i magen, da er bevegelsene skikkelig ubehagelige! blir bedre når de kommer litt opp i magen:)

fortsatt god kveld alle sammen!:)

Hei!

Så koselig å se dere på'n her igjen! Jeg satser alt på å komme i Frognerparken 5. juli. Det er 4 dager til sommerferien starter da, så humøret mitt er nok stigende!!

Gøy å høre om bebisene deres. Min gir stadig "lyd" fra seg også, og her om dagen fikk min mann anledning til å kjenne et spark. Det var stas!

Ellers har jeg vært på første jordmor-kontroll i dag. Hun fortalte at legen min er en av de få som følger det nye opplegget, og hun var jo litt sjokkert over at jeg bare hadde vært to ganger til kontroll (ultralyd inkludert) de første 5 månedene av svangerskapet slik forskriftene nå tilsier! Men nå tar det seg opp, og jeg skal til kontroll igjen om en måned. Hun var også imponert over måten jeg hadde fått presentert resultatene av alle blodprøvene fra første kontroll også, så det er stjerne i boka til legen min i så måte. Hun kopierte og skulle vise til de andre og greier. Så jeg fikk liksom bekreftelse på at legen min vet hva hun gjør og det var godt :-) Og, ja, alt på kontrollen var bra. Gøy å høre hjertebankene til gutten min altså!

Ellers har jeg også hatt en avsluttende yoga-time i dag hvor fedrene (eller andre fødselshjelpere) skulle være med. Fint å få litt innføring da jeg er helt grønn på hvordan jeg kan komme til å oppleve en fødsel og hva jeg kan gjøre for å hvilt meg innimellom slagene og få fokus bort fra smertene. Det var ganske klare instruksjoner til fedrene hvor mye "dronning" vi må tillates å være, og det er jo bra!

Oj - jeg skravler slik når jeg først setter i gang. Tenker stadig på dere og håper alle har det bra. Gleder meg til å se alle gamle og nye ved neste treff i Frognerparken.

Stor klem fra en med veldig stor mage,

Så bra at det ikke viste seg å være noen feil alikevel da, Schnuppa_83! Det må jo være en utrolig lettelse. Da kan dere i hvert fall slappe av mer fremover.

Legen min følger jo også det nye opplegget, så jeg har jo også kun vært til kontroll 2 ganger inkludert ordinær ultralyd. Nå går jo ikke jeg til jordmor heller da, kun til legen min. Men jeg skal dit i kveld da og jeg håper hun har lyst til å foreta en ultralyd på meg så jeg får se det lille nurket igjen. Håper i hvert fall jeg får høre hjertelyden, det har jeg jo fortsatt til gode å høre, da jordmoren på Ullevål tydligvis ikke var humør til høre på den da jeg var der... hehehehe.... Syntes det er helt utrolig å kunne ligge på sofaen og kjenne ting bevege seg der inne, blir helt fasinert. Noen ganger er det sirkus om kvelden og da kjenner samboeren min masse også, han blir jo helt i ekstase forståelig nok.

Nei, nå får jeg vel kanskje jobbe litt også... huff..... skulle heller vært ute i solen og slappet av ;)

Ha en fin dag!

Klem,

Annonse

Jeg har vært på svangerskapskontroll hos legen idag, alt var bra, hjertelyden var på 140, og legen min mente at størrelsen på livmor og mage stemte bedre med min menstermin som er 28.10.. Blir spennende å høre hva Dr.Huseby på smestadgynekologene mener når jeg kommer dit tirsdag.. Føler virkelig at jeg er lenger på vei enn 18 uker. sukk..

Og jeg er blitt sykemeldt 100% igjen, har begynt å få smerter på venstresiden også.. Kjedelig!!

Håper alle har det bra, og håper du Caef får sett vidunderet på UL!!!!!! Iallefall siden forrige opplevelse ikke var tipptopp..

Klem

Hei hei!

Var på kontroll i går, og hun ville ikke ta en ultralyd denne gangen. Men vi lyttet til fosterlyden og hørte hjerteslagene og det hadde jeg heller ikke gjort før, så det var ganske spennende det også. Hjerteslagene var på 138 og det var visst helt normalt og h*n bråkte masse og sparket masse så hele magen beveget på seg. Magen min var visst litt større enn normalt men hun mente det ikke gjorde så mye. Det jeg ikke har tenkt på til nå er at jeg går hos en privat gynekolog og må betale hver gang i steden for å få tjenesten gratis. Så for en kontroll på et kvarter i går måtte jeg betale 690 kr.... væh..... men nå har jeg jo ikke lyst til å slutte å gå til henne heller siden jeg liker henne veldig godt. Kanskje jeg skal få til noen kontrolltimer hos en jordmor også, så blir det ikke sååå dyrt i lengden.

Synd du ble helt sykemeldt igjen da Pusefrøken. Det er jo ikke noe gøy å ikke kunne jobbe. Men hvis du hadde fortsatt hadde jo ryggen din bare blitt værre. Så du får slappe av og nyte det fine været som er ute! Blir jo spennende å se hva de sier om terminen hos Smestadgynekologene. Kanskje du havner tilbake i oktoberklubben :)

Ha en kjempefin helg alle sammen! Nyt det fine været som er meldt :)

Klem,

Hei jenter!

Håper dere har hatt en fin helg i den fine sommervarmen! Er det noen av dere som blir ukomfortable i varmen?? Jeg var og solte meg nede på en hytte i Langesund i helga, og hadde veldig lyst til å hoppe i havet, men det var rundt 15 grader, så jeg gjorde ikke det heller. Men jeg passer på så godt jeg kan at ikke babyen skal bli for varm, og ligger ikke å steker altså! Det kjipeste er å ikke få solt seg på ryggen (noe som er veldig kjedelig uten å være gravid også).

Så bra at alt står bra til, Caef! Jeg har også stor mage. De som ser meg får helt sjokk når de hører jeg skal føde i oktober!! Men jordmoren sa at babyen er normal størrelse (litt under) så det er nok bare MEG som er er stor!

Vel. Bare en liten hilsen i sommervarmen!

Gleder meg til å se dere snart igjen!

Klem,

Heisann alle sammen!!

Da er UL nr.2 overstått, og det er bekreftet at det er en liten jente. HURRA HURRA...

Terminen ble satt til 10.november, og det passet LITT bedre med menstermin. Legen skulle sende brev til Ullevål og be dem ordne terminen, men det spiller egentlig ingen rolle, jenta vår kommer når hun vil uansett!!

Håper dere har det bra alle sammen, litt kjedelig at fineværet ga seg, men vi får satse på at det kommer snart tilbake!!

Gleder meg masse til å se dere igjen!!

Klem

oj, så gøy med jente da, pusefrøken!:D morro!:)

tenkte på dere i dag da jeg kjørte forbi smestad gynekologene, var der du var, ikkesant?:)

og du nærmer deg oktober med terminen ja, good job;)

Håper formen er bra med resten av gjengen:)

God helg til alle dere oktober-damer (og Pusefrøken som er november-dama). Tenk å nydelig liten jente du får hvis hun ligner på deg :-)

Jeg innbiller meg at hvis min gutt ligner på mannen min så kommer jeg til å være så svak for han at han neppe får noen oppdragelse. De brune øynene og verdens største smil kan smelte selv en meget streng og sint mor, altså!! Så jeg må nok stålsette meg så jeg ikke får en bortskjemt liten drittunge - for det vil jeg ikke ha!!

Ja, dette var bare en god helg-hilsen til alle dere fra meg. Ikke så lenge til vi skal sees nå!! - Og vi tar med engangsgrill og grillmat, dere - gjør vi ikke?? Eller skal vi organisere litt mer slik at vi tar med litt hver og deler (I så fall forslag: salater, brød, papptallerkener, frukt, drikke osv...?). Meld tilbake hva dere synes.

Klem

Annonse

Hei hei!

Nok en helg er overstått og det er mandag... sukk... Skulle ønske helgen var liiiiitt lenger :) 17 dager igjen til ferie idag... Jeg får bare holde ut :)

Jeg misunner litt dere som vet hva dere får av kjønn. Jeg har til nå vært helt sikker på at jeg får jente, men nå er jeg ikke sikker lenger. I det siste har jeg fått en skikkelig guttefølelse. Men selv om jeg har veldig lyst til å få vite det, så er det litt morsomt å ikke vite noe heller, så siden jeg har vært sterk og stått i mot til nå, så skal jeg holde ut de 3 siste månedene også!

Når det gjelder grilling i Frogneparken blir det vel litt vanskelig å organisere så veldig mye siden vi ikke har helt oversikt over hvor mange som kommer etc. Men vi behøver jo ikke akkurat ta med en engangsgrill hver heller. Jeg kan godt ta med engangsgrill jeg og hvis en til melder seg frivillig til å ta med seg en, så holder det vel kanskje? Og hvis da en tar med seg papptallerkner og og en annen pappkrus? Så får vi selv sørge for å ta med det vi ønsker å spise og drikke. Bare et forslag fra min side da :) Er åpen for andre forslag også jeg ;o)

Ha en fin dag alle sammen! Arbeidet kaller...

Klem,

Syntes det var et godt forslag jeg, jeg kan godt også ta med engangsgrill:)

skjønner at du lurer på kjønnet til babyen Caef, jeg hadde dødd av nysgjerrighet hvis jeg ikke hadde visst;) men nå er det jo bare 3 mnd igjen, blir jo kjempespennende når babyen kommer da!:D

Ellers er alt bra med alle håper jeg, her er det hvertfall en baby som sparker så hardt at jeg tror nesten han skal sprette ut av magen noen ganger, hehe;) vi var på harry tur til strømstad i helga og fikk kjøpt stortsett alt av sånne basic ting tror jeg;) godt å begynne å få ting i hus selv om det er en stund igjen...begynner å bli utålmodig, så shoppingen hjelper litt;)

ha en fin kveld folkens!:)

Pappkrus skal jeg klare å ta med!

Noen må forresten ta ansvaret for solen også - det var da voldsomt som det skulle regne i dag da...sukk. Jeg er et skikkelig sommermenneske og nøt hver eneste solstråle vi fikk i Portugal. Det var varmt, men det gikk bare veldig fint alt sammen - og i likhet med scnuppa over her så har jeg en særdeles livlig en inni magen - nå sparker han så hele magen beveger seg, noe han har en tendens til å gjøre hver gang jeg skal slappe av.

Har ellers meldt oss på svangerskapskurs på helsestasjonen på St.Hanshaugen 28.-30.august - (går over to kvelder.)

Men regner med en full oppdatering neste onsdag - blir bra!!

Hei jenter!

Jeg har ikke vært så aktiv på bim i det siste, men gleder meg veldig til treff i Frognerparken neste uke.

Schnuppa - så flott at alt er bra med den lille gutten din og Pusefrøken -gratulerer med en liten jente.

Jeg har vært hos legen idag og alt ser fint ut, like gøy å høre hjertelyden hver gang. Den lille gutten er veldig aktiv, mest på kvelden og om morgenen.

Hvor mange blir vi på neste treff?

Ha en fortsatt fin dag

Hei alle sammen!

Nå er det snart helg :) Jippi!!! Idag har jeg 98 dager igjen til termin, så tiden flyr i grunn. Nå er det ferie noen uker i juli og så jobbe august og halve september, så er det permisjon... I magen kravles det masse, noen kvelder hopper magen ut til alle kanter, så en kan jo begynne å lure litt på hva som egentlig skjer der inne.. hehehe

De jeg foreløpig har registrert skal være med på neste treff er:

Schnuppa_83 - skal ta med engangsgrill

heltklar - skal ta med pappkrus

endelig noe på gang - skal ta med papptallerkner

caef - skal ta med engangsgrill

Line77

Kåa

Pusefrøken

Ina78

Tvilling79 ? Har ikke hørt noe fra henne siden hun kom hjem fra ferie, får håpe hun tar en tur for å fortelle om båtturen :)

Har jeg glemt noen?

Ønsker dere alle en riktig god helg! Den ser jo ut til å bli helt strålende!

Klem,

Hei!

Så gøy at vi blir så mange. Jeg har haugevis av engangsbestikk som jeg kan ta med, så er vi komplette på tallerkener, bestikk etc.

Limer inn listen på ny her:

Line77

Kåa - engangsbestikk

Pusefrøken

Ina78

Kosmosengel

Jeg er hjemme fra jobb i dag. Har blitt så kvalm og fått hodepine etter at det ble så varmt - samt at jeg har stresset litt på jobb. Tålte visst ikke dette så godt. Men nå er det en uke igjen til ferien, og så blir det som deg, Caef, jobbing i august og halve september, så kan jeg virkelig begynne å glede og forberede meg!!

Det blir veldig koselig å se dere gamle igjen og treffe dere nye! Føler det er skrekkelig lenge siden sist, nå!

Klem,

Hei

Jeg kan ta med servietter, det er sikkert lurt å ha med!

Line77- servietter

Kåa - engangsbestikk

Pusefrøken

Ina78

Kosmosengel

God helg =)

Hei alle sammen!!

Jeg kan lage en stor deilig salat!! Jeg tar med en venninne som ikke er gravid, men hun er på besøk fra Bergen til uken, og kjekt for henne å slippe å henge alene mens jeg griller!! Hun har forsåvidt vært gravid, men datteren er 7 år!! he he, fy som tiden flyr!!

Line77- servietter

Kåa - engangsbestikk

Pusefrøken Salat

Ina78

Kosmosenge

Sånn ellers er jeg i Hornbæk for tiden, halvtime fra København, nyter det nyyyyyydelige været, og skal feire en 40 årsdag imorgen lørdag!!

Superdeilig, bortsett fra biltur til og fra, som ikke akkurat gjør underverker for bekkenet!!

OG vi har kjøpt barnevogn og bilsete!! Det er helt fantastisk!!

NYT LIVET OG GRAVIDITETEN ALLE SAMMEN!!

Stor klem og jeg gleder meg til onsdag!!!

vræææl, jeg får kanskje ikke vært med likevel:(((

overlater herved ansvaret for engangsgrillen til noen andre, ei på jobben min skal plutselig ha fri fra onsdagen av, så da får jeg ikke gått tidlig:(

Er mulig jeg kan komme etter jobb, men veit ikke hvor lenge jg må jobbe enda,seinest til 8:( men blir uansett ikke noe grillings på mg da:(

blæ...sur på jobben min, gleder meg til å ha mammaperm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...