Gå til innhold

April: han vil ikke ha smokken, hva gjør jeg??


24 april

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen kan hjelpe meg litt. Gutten min vil ikke bruke smokk, jeg har prøvd mange ulike typer og passet på å gi han smokker som er aldersbestemt. Men han vil IKKE, jeg syntes jeg har prøvd alt også pappaen har prøvd. Er det forsent, han er 8 uker nå, hva har dere gjort???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

to av mine veninner hadde problemer med å få barna sine til å ta smokken...de kjøpte begge smokker på sparkjøp til slutt...og begge tok dem! hun elste av dem var nesten tre måneder, så det er ikke sikkert det er for sent!

ellers kan du jo prøve å dyppe den i noe godt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt om noen som gir barna sine smokker til litt eldre barn.

for de har litt større sutt, og dermed lettere og suge på=)

 

Om dette er bra og greit og trygt, det aner jeg dessverre ikke noe om..men du kan jo høre med helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har hell med Trøst kulesmokk som du bestiller på apoteket. Den lages av samme produsent som lager smokker og tuter til dyr faktisk, og som sagt må bestilles.

 

Men når det er sagt- hvorfor er det så viktig for deg at han absolutt må ta smokk? Ikke alle barn vil ha smokk, sånn er det bare. Hva med å ta en pause med prøvingen? Ingen mening i å stappe den i han når det er så tydelig at det er noe han misliker...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...