Gå til innhold

Til dere med Gluten, hvete og cølliaki barn!! Svar Ønskes. Samme som på skravlesiden

Anbefalte innlegg

dere som har barn som har gluten, hvete eler cøliaki. Hva gjør dere når det gjelder grilling av pølser osv.....???

Pølse brød, lomper, boller og rundstykker?? lager dere selv eller får dere kjøpt?

Fortsetter under...

Når det gjelder pølsebrød, så har vi laget brød, men det er faktisk lettere å bare lage et pinnebrød, de er gode. Rundstykker og boller baker vi opp, og hiver i fryser'n. Man får kjøpt glutenfrie varer på bakeri, også på helsekostforretninger.

• 2 uker senere...

ICA har glutenfrie pølsebrød og rundstykker - samt skillingsboller etc. Spør i butikken om de kan skaffe, de er gjerne frosne så se i fryseren. Bor du i nærheten av SmartClub så har de også enormt mye glutenfritt.

• 2 måneder senere...

Hei, jeg er en jente på 12 år, og har cøliaki selv, vi bruker og kjøpe brød til meg, for jeg begynner og gå litt lei av brødet mamma bruker og bake =) Pølsebrød,rundstykker,kanelsnurrer,kjeks,pizzabunn,kaker osv. kjøper vi på apoteket, men bestemor elsker og bake slike ting til meg, så vi er nesten aldri på apoteket og kjøper rundstykker, småkaker,kaker, osv. det er ikke noe problem når man har en go gammel besta :'DD

Vi kjøper kjempegode nybakte pølsebrød på bakeren (baker ferskt gl .frie varer hver torsdag!) Legger et lite lager på fryseren. Har tenkt å bake pølsebrød selv, men har ikke fått gjort det enda.....

Anbefaler nettsiden wwww.ncf.no , der er masse info og oppskrifter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...