prekæs Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Min lillegutt legger seg kl 19.30 sover til ca 23 får pupp og sover til 03.30 får pupp og sover til morgenen. Han har fått kun morsmelk inntil i går, da han begynte med grøt. (snart 6 mnd) Dette er ikke noe problem, men ser at flere har barn som sover fra tidlig kveld til morgen. Er det noen her som har det som meg?
Gjest Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har det som deg. Jenta mi er 7 mnd og sov nesten hele natten for en stund siden. Men etter hun begynte med tenner så våkner hun omtrent slik som gutten din. Får vel ta avvenningen snart.... får pupp hver gang nemlig. Kan jo hende at gutten din begynner å sove bedre nå som han får grøt, det var ihvertfall da jenta mi begynte å sove bedre.
g 05, venter jente Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 VI hadde det også ganske likt deg en stund. våknet ved ellevetiden, rundt 2, rundt 5 og så var det morgen kl. 6... Og han trenge mat hver gang, også etter at vi begynte med grøt. Slitsomt. Men for to uker siden la vi han på eget rom og nå har han strukket natta helt fram til ca 5. Da får han mat , er våkenen liten stund til i sengen og så sover han ca 2 timer til. Deilig. Han er 6 mnd og en uke nå.
Halloween-mamma Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Vi hadde det også som deg, og jeg ble litt småbekymret da han etter flere uker med fast føde enda ikke sov mer på natten. Men så endret det seg av seg selv. Jeg tror at jeg bare var litt utålmodig Han sover ikke rundt enda da. Av og til gjør han det, men som regel er den et par matinger fra han legger seg mellom kl. 19-20.30 og står opp ca. 8.30. Uansett får jeg SÅ mye mer søvn enn jeg fikk tidligere - deilig Han har også begynt å sove lengre perioder på dagen. Han sov kun 30-minuttersdupper fra ca. 4 mnd til 6,5 mnd - men nå sover han glatt 1,5 time på morgenduppen, og 1-2 timer på ettermiddagen.. Det er superdeilig. Han har stort sett fått regulere alt selv, vi tror ikke på nattavvenning eller å gråte seg i søvn. Det eneste jeg har gjort for å styre søvnen på dagtid var å amme ham med en gang han våknet etter 30 min-luren, og så legge ham på nytt straks etterpå. Det funket ganske ofte, da sov han 30-45 minutter ekstra. Jeg ble etterhvert veldig flink til å se ham an og forutse når det ville funke og når det ikke ville funke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå