Gå til innhold

hva koster d??

Dingeling

Anbefalte innlegg

Heisann dere damene her inne.

noen som vet om man betaler for UL og duotest på Riksen?? og hva koster d ??

og går d lang tid fra man bestiller til man får time??

jeg stresser litt med dette og er ganske så usikker på når jeg skal gjøre hva..har legetime 1.aug og da er jeg 11 uker og noe smått på vei,så hvis jeg da må søkes videre så er vel ikke d gjort i en fei. eller?? skal til privat UL i uke 13 og d koster 1200 kr og 1000 for blodprøver utenom. d syns jeg var drøyt..

Fortsetter under...

Denne undersøkelsen koster ingenting - men du må jo være fylt 38 år ved termin. Undersøkelsen må gjøres innen uke 13+6. Det må foreligge henvisning fra legen din før du blir innkalt til Riksen/Ullevål. Imidlertid setter de opp time raskt etter de har mottatt henvisning. Du vil da først bli innkalt til samtale/genetisk veiledning, og det vil da bli tatt blodprøve (hvis det er dette du ender opp med å ønske). Ultralyd vil bli foretatt på et senere tidspunkt (før 13+6), og resultatene fra blodprøve og ul vil bli sammenholdt.

Det er langt fra alle leger som er oppdatert på duotesten, og som vet at det må gjøres innen et visst tidspunkt i svangerskapet.

I de tilfellene må det masing til!

Det tok to-tre uker fra jeg var hos legen til jeg fikk innkallelsen, tok blodprøvene i uke 9 og ultralyden i uke 12 (dette var på Ullevål, da). Da var blodprøveresultatene klare til ultralyden, og det var jo greit, for da fikk man svar med en gang. Jeg ville absolutt kommet meg til legen før 1. august hvis jeg var deg.

Og nei, koster ingenting. Bare hos private du trenger å betale når du er gravid. Alle legekontroller er også gratis.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...