Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme i uke 14/15

Anbefalte innlegg

Hei! Er det bare meg som plages med dette? Hos meg begynte det i 6-7 uke og så ble det oftere og oftere at jeg kastet opp. Har vært sykmeldt siden da. Har vært innlagt på sykehus 2 ganger for væskebehandling og har da fått kvalmestillende.Blir straks bedre etter et par dager på sykehuset og har noen gode dager uten kvalme og oppkast når jeg blir utskrevet, men så kommer det tilbake. Jeg synes kvalmestillende har varierende effekt på meg, trodde det skulle ha bedre effekt, men legene sier jo at det er ikke alltid kvalmestillende virker heller. Vil liksom ikke ta for mye medisiner heller hvis jeg uansett ikke har topp effekt liksom.

Håper det er noen der ute som kan dele noen erfaringer, tips etc. med meg. Blir helt håpløst fortvila når det står på som verst...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5348672-ekstrem-svangerskapskvalme-i-uke-1415/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg har selv vært innlagt på sykehus for ekstrem svangerskapskvalme 2 ganger. Har også fått kvalmestillende med varierende effekt.

Alt fungerer så bra når man er innlagt og får væske og oppvarting, men så kommer det tilbake når man kommer hjem.

Jeg har kastet opp siden uke 6. Er nå i uke 20+5 og har ikke kastet opp på nesten to uker:) Sliter fortsatt litt med kvalme, men kan ikke sammenlignes med hvordan det har vært.

Jeg klarte å få i meg vannmelon på slutten, det viktigste er at du får i deg nok væske, men jeg vil ikke anbefale å drikke kullsyreholdige drikker, dette kan bare gjøre deg kvalmere og gi deg halsbrann, var i hverfall det legen på sykehuset sa, og det har stemt godt med meg.

Ellers så har jeg oppsøkt homeopat og fått akupunktur mot svangerskapskvalme dette har hjulpet meg masse, kan anbefale det på det sterkeste:)

Lykke til videre.

Håper det gir seg snart

hei hei

gjett om jeg vet hva du snakketr om!! Kastet opp 7-8 ganger om dagen ejg på det verste og det var nå senest for 3 dager siden. Var hos legen på onsdag og fikk resept på afipran. Tok det sammen med GraviFrisk (med ingefær) og bruker SeaBAnd armbånd mot kvalme(fåes kjøpt på apoteket).

Det er en HELT annen hverdag nå!! Og for et MYE bedre liv! og det blir også bedre for ungen(i følge jordmor). Hadde ikke lagt på meg noe, men ikke gått ned når ejg var hos jm nå sist. =)

Håper du får hjelp så ting blir bedre. Jeg vet og skjønner deg veldig godt på hvor ubeskrivelig jævlig det faktisk er når det står på. Gir ikke mersmak på flere unger liksom..

Hei alle sammen!

Tusen takk for svar! Har ikke vært inne her og sjekket på noen dager. Jeg har det sånn opp og ned og noen dager orker jeg ikke annet enn å bare ligge rett ut. Jeg er nå 17 uker og har flere og flere dager som er gode, men så kommer den fæle kvalmen innimellom.

Er dere sykmeldt? jeg er 100% sykemeldt, men i de gode dagene føler jeg at jeg kunne klare å jobbe, men andre dager er det helt uaktuelt igjen. Kan det komme mer tilbake hvis en begynner å jobbe for tidlig igjen? Jeg har også gått mye ned i vekt og føler meg slapp og svak, og ivertfall etter en oppkast-økt er jeg helt gele i hele kroppen.

Jeg har mistet troen på kvalmestillende medikamenter, men sånn som hverdagen er nå så klarer jeg å leve med den kvalmen jeg har. Noen er vel så heldige å bli bra, mens andre må slite med det helt til slutten. Men jeg trøster meg med at jeg nærmer meg halvveis, så ukene tutler og går sakte med sikkert.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...