Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Man skal IKKE behandle sopp når man er nære termin. Snakka med legen der i går og han sa at så lenge det ikke ga store plager for mor skulle man IKKE behandle det når man bare hadde uker igjen til termin. Risikoen for å smitte barnet er liten, og det er ikke bra å stappe inn den tabletten og la den virke i 2 dager når man ikke vet hvor moden man er, eller hvor fort DIN modning går. Så han frarådet det på det sterkeste. Om man bare hadde uker igjen å var plaget av sopp slik at man klødde, og det var en stor belastning for mor skulle man kontakte de eller jordmor. Så man kunne finne ut om fødselen var nære eller ikke. Sånn da har jeg delt infoen jeg fikk med dere!
GRAM Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 bra at noen kommer med noe slikt.men hjelper det ikke å drikke mye appelsinjuice el smøre seg med litt yogurt naturell?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 hva var faren med å behandle det??? Jeg har hatt masse sopp hele svangerskapet med masse kløing og faktisk også sår. Behandlet det med en vagitorietablett for noen dager siden, og er nå heldigvis kvitt problemet. Har termin om 2 uker, og vet jeg er moden.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 jeg var i kontakt med lege ang dette problemet og han kontaktet aust-agder sykehus gyn.avd og de anbefalte og behandle soppen, og dette var ingen fare for mor eller barn.
Chimera Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Det går vel an å smøre seg med salve i stedet da tenker jeg. Eller bruke sånne melkesyre tuber..
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Dagen før jeg fødte Elias, var jeg inne til kontroll på sykehuset og fikk konstatert at jeg hadde en soppinfeksjon. Jordmor rådet meg også til IKKE å bruke stikkpillene, men heller smøre Canesten krem/salve opp i skjeden og rundt. Det var ingen problem!!!
aniamund Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har smurt bare med krem,men syns ikke det hjelper. Kommer tilbake igjen.Men jeg er i uke 30 så da kan jeg vel prøve stikkpille. Bortsett fra at det klør, er utflod som er vaniljefarget,litt klumpete men luktfri tegn på soppinfeksjon i sjeden? Aldri hatt det før ama. Har termin 28.08.06.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Er i uke 38, og fikk samme beskjed på ullevål sykehus. Det skal ikke behandles nær termin.
Sanna :o) Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Bra at dere informerer.Canesten er veldig fin mot soppinfeksjon,men visste ikke at det ikke var bra nære termin.Man kan få kjøpt canesten for gravide på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå