Gå til innhold

Erfaringer med keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Har nå fått vite at babyen ikke kommer ned i bekkenet mitt og jeg må ta keisersnitt. ok, greit tenkte jeg, men det var til jeg hadde lest Gro Nylanders syn på keisersnitt. Det stod bare negativt om det, og jeg begynte å grue meg skikkelig. Derfor lurer jeg nå på om det er noien som har positive erfaringer også med keisersnitt? Hvordan var det i dagene etterpå? Tar det virkelig 6 -8 uker før man "kommer seg"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5348236-erfaringer-med-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så trist at du skal bli engstelig pga det. Jeg tok selv KS i 04, eller rettere sagt, jeg var i fødsel men det endte med akutt snitt.

Jeg hadde ingen problemer i tiden etterpå, og kom meg raskt igjen. Var på beina igjen samme kvelden, og hadde ingen problemer med såret eller noe annet i tiden etterpå.

Melka kom også ganske raskt, så jeg har ingen dårlig opplevelse med KS.

Lykke til.

jeg tok og et slags hasteks. og alt gikk veldig bra. men jeg var veldig uheldig og få de såkalte luftsmertene etterpå og hadde dem i rundt 4 dager....og det gjør vanvittig vont...du får bare krysse fingrene at du ikke gjør det :) ikke bry deg om hun gro iallefall....

Gro Nylander er etter min mening en ekstrem biologist. Ikke bry deg om pekefingeren hennes! Jeg er sikker på at det er mye sant i det hun skriver, men hun er veldig endimensjonell. Jeg leser det hun skriver, men trekker fra en del. Hun er en blant de mer ekstreme i gruppen jeg og mine venner omtaler som "moder jord-mennesker". Hvis du trenger KS, så er det det beste for deg. Lykke til!

Annonse

hei,

selv tok jeg KS i 2000! Dette var planlagt pga seteleie... Men tro ikke at det er en behagelig måte å føde på!! Klart du må ta KS om barnet er for stor...skjønner jo at det ville blitt en operasjon i seg selv å få han ut den vanlige veien...Men jeg er ikke negativ til KS i det hele tatt, ikke tro det! Men jeg har liksom ikke noe trøstens ord å si om KS, det gjør veldig vondt. Jeg hadde vondt i mange uker etterpå, tok ca 4 uker før jeg følte at jeg kunne gå og stå oppreist igjen! Men for å trøste deg litt...Det er bare de to-tre første dagene som er de verste...det er bare da det er uutholdelig pyton å komme seg opp og ut av senga, eller dusjen , eller noe... Jeg var ikke forberedet på at det å gå på do og bruke magen for å presse, skulle være så vanskelig... Og en annen ting: Husk å si ifra til alle dine venner og familie om at de ikke skal fortelle deg noen vitser eller lignende når de kommer og besøker deg! Jeg fikk nemlig latterkrampe under det ene besøket mitt, noe som gjorde at det ble veldig vondt! Og da klarte jeg nesten ikke å stoppe å le pga det! Ble vel mer hysterisk tror jeg.. Etterriene er vonde uansett om man tar KS eller det er en vanlig fødsel, men jeg tror nok at de er ekstra vonde når man har tatt KS også... Om du orker det, er det ikke dumt å f.eks bruke en truse eller noe som har en liten hold inn effekt, slik at du får litt press mot magen. Dette er med på å trekke livmoren fortere sammen, pluss at det kan føles som en støtte mot operasjonssåret ditt. Men Det gjør vondt i begynnelsen! Håper du føler at du har fått noen råd... Ønsker deg uansett lykke lykke til! Selv ønsker jeg en normal fødsel denne gangen...Har ni uker igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...